woensdag 6 januari 2010


Zoals belooft het verhaal van mijn speldenkussen.
Als je weer begint met patchen moet je een lekker groot speldenkussen hebben, een patroon gezocht op internet een "prairie flower", leuk patroon in het engels, met duidelijke foto's stap voor stap. Voor het eerst weer hexagonnetjes gemaakt van dun karton, met een klein gaatje in het midden, zodat je het kartonnetje na afloop, makkelijk met een haaknaald kunt verwijderen, had ik sinds de middelbare school niet meer gedaan en vond het nu leuker als vroeger. De bovenkant helemaal afgemaakt. De zijkant moest van 2 1/2 inch patches gemaakt worden, in de plaats daarvan heb ik v-tjes gemaakt. Maar nu de bloemblaadjes, er stond geen maat bij, zoeken, zoeken en ik dacht dat er, als tip stond, dat je van een taartdoos de kartonnetjes voor de hexagonnetjes kon maken, voel je hem al? Ik wist niet dat een Bake Shop Box, een doosje met gesorteerde lapjes was, heb er zelf erg om gelachen. Aldoende leert men, toch!
I.p.v. de walnut shells, heb ik een passend binnenzakje, gevuld met aquariumsteentjes gemaakt, daar bovenop de fiberfill, werkt goed.
Groeten Marijke

5 opmerkingen:

  1. Hij is ontzettend leuk hoor je speldenkussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden, je speldenkussen....ondanks de moeilijkheden met de bakeshop box!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig verhaal :0) Maar hij is zoo leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo marijke,

    Nu zie ik ook jou speldenkussen, hij is erg mooi geworden. Het lijkt wel een zonnenbloen met het bruine hart en de gele bloemblaadjes.
    Ik kom vast nog eens een keertje op jou blog snuffelen.

    groetjes, Wilma B.
    http://patchworkwilma.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk speldenkussen! En het is je gelukt...

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!