vrijdag 3 september 2010

Borduurwerk Hoorn des Overvloeds...



Ongeveer 25 tot 30 jaar geleden ben ik aan dit borduurwerk begonnen. 
Het patroon had ik gekregen van een tante van mijn DH, 
het was toen al, omdat er op getekend was, een beetje moeilijk te zien. 
Er zitten zoveel kleurtjes van bijna de zelfde kleur in 
en niet bij elkaar maar hier één steekje en daar één steekje, kleuren die zo op elkaar leken,
dat ieder steekje op het patroon ingekleurd moest worden.
Het was zo'n karwei dat ik het op een gegeven moment heb opgegeven.
Voor mij was het te moeilijk om dit te borduren.
Mijn schoonzusje, heeft het toen meegenomen en er weer een heel eind aan geborduurd.
Op het laatst moesten alle streepjes van aren en omtrekken nog gemaakt worden.
Mijn moeder heeft het meegenomen en nu is de "hoorn des overvloeds" helemaal af!
Vind het zo mooi en heb nu een "familie borduurwerk" en dat maakt het heel bijzonder!

groetjes Marijke

9 opmerkingen:

  1. Geweldig wat mooi, ik heb de foto aangeklikt en dan zie je het nog beter. Het is echt een kunstwerk .Klasse!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is idd erg mooi geworden en wat mooi dat je mam en schoonzus eraan hebben gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zou zonde zijn dit prachtige familiewerk in de kast te laten belanden. Het verdient een mooi plaatsje aan de muur. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg! Zo fijntjes geborduurd door mensen die je lief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marijke wat een mooi familiestuk is het geworden ooit komt het af zie je wel ik vind de hoorn des overvloed altijd heel erg mooi ook als je de hoorn in een blok ziet van bv een baltimorequilt.Prettig weekend gewenst van Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sprakeloos!!!!! meis, wat een geweldig werk, vraagt om een prachtlijst zodat het kan worden bewonderd wanneer het aan de muur komt te hangen!! Mooi weekend, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!!!!.
    wat een werk is dat geweest!!!!

    Heel veel plezier met het uitzoeken van een lijst ...

    Groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo´n borduurwerk waar meerdere aan gewerkt hebben, ik heb er ook nog een in de kast liggen...
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend en héél bijzonder dat dit nu een "familiestuk" is geworden

    Groetjes,
    Inge
    http://ingesquiltverhalen.web-log.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!