dinsdag 21 december 2010


Midwinter
Vandaag vieren de muizen de terugkomst van het licht!
Het verhaal van Jill Barklem
De deur met de gouden sleutel

"Als de dagen op z'n kortst zijn
en de nachten op z'n koudst...
Als het vriest en alles wit wordt,
is het jaar zó oud, zó oud...
Haast geen zon meer, steeds meer stormwind,
zwarte luchten, sneeuw om 't huis.

Dan is er geen beter plekje
dan je hol, weet elke muis.
Wachten in je warme vachtje
- ach, de winter duurt maar kort -
tot de grote kou voorbij is
en het toch weer voorjaar wordt!"

Toen mijn kinderen klein waren was dit een van de verhalen die ik voorlas en ik blijf het geweldig vinden.
Op de kortste dag van het jaar wil ik dit met jullie delen.
Fijne zonnewende, groeten Marijke


Posted by Picasa

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor het delen Marijke, inderdaad, het is de zonnewende, wij vieren eigenlijk altijd wel St. Jan in de zomer, maar nooit de Zonnewende, vanavond toch eens iets leuks mee doen!

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Marijke, en ik kende het niet.
    Fijne dagen Tiny

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!