vrijdag 3 december 2010


*SNEEUWPOPLAND*
Ja, hij is af, heel leuk om te maken.
Geheel op de machine geappliqueerd, gewerkt met de boventransportvoet en free motion bsr (beide cursussen gevolgd bij Karin Lipton). Moet zeggen best spannend, free motion, moet echt eraan denken om ontspannen (niet je schouders optrekken en blijven adem halen, hihi) en soepel de stof bewegen (niet de stof stevig op de ondergrond van je machine drukken maar de juiste druk vinden zodat hij mooi gespannen blijft en soepel onder de naald doorglijd, poehhh, best lastig).
Oefening baart kunst zeg ik maar, hihi!
De binding eromheen maken gaat ook steeds makkelijker de hoeken vallen bijna vanzelf op zijn plek, begin en eind is ook een eitje geworden, weet nog goed hoe ik zat te stuntelen met de binding bij de eerste quiltjes.
Heel veel geleerd dus dit jaar!
Net bij de G.... grote doe het zelf zaak een ronde houten stok van 100cm 0.89, 2 knopjes esmee 27mm 3.58 - 0.72 totaal 3.75 euro, om het quiltje op te hangen, een touwtje ja, dat moet nog wel in huis te vinden zijn. Nog even zagen om het stokje in te korten en dan mag het sneeuwpoplandquiltje in de huiskamer hangen.
Alvast fijn weekend,

17 opmerkingen:

  1. Ik vind hem prachtig geworden!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is schattig. Laat de kerst maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, dat heb je snel gedaan! Hij is erg van toepassing nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is echt heel mooi geworden, kun je trots op zijn!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat snel heb je deze toch weer klaar, hij is erg leuk geworden. groet liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij is helemaal hartstikke superleuk!!!!
    knap, hoor, helemaal op de machine...ik blijf dat lastig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent nog sneller dan het licht joh!!! Wat is tie leuk geworden!!! maar die snelheid, ben er stil van, pfffff!!! Mooi weekend verder, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marijke, je bent gewoon een toppertje, ongelofelijk! en helemaal klaar he ? als jij niet geinspireerd bent door de sneeuw om je heen dan weet ik het niet meer. Ik heb allebei die cursussen ook gevolgd bij Karen, maar zo,n resultaat zie ik mezelf niet doen hoor.

    Groetjes, fijne zondag! Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi!!! Je hebt hem ook in een sneltreinvaart gemaakt zeg, ik vind hem helemaal geweldig. Vandaag heb ik ook de quiltmania gekregen en herkende meteen jou quiltje. Leuk dat hij nu met dit weer aan de muur kan hangen. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke vrolijke quilt is het geworden! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jemig, ik moet er nog aan beginnen en jij hebt hem al af! Hij is echt hartstikke gaaf geworden! Wat een leuk patroon is het toch! Nu ik hoop dat ik er van de week tijd voor hebt, want het is ook bijna CWD en dus moet ik daar ook mee aan de slag! Groetjes en genieten,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is hij leuk geworden zeg, echt heel gaaf.Een heel leuk patroon. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is erg mooi Marijke.
    Fijne avond Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb jij die nu al af! Jij moet dag en nacht doorgewerkt hebben. Ik wil die volgend jaar maken. Maar zo kort van tevoren ... dat lukt me echt niet. Ik vind hem heeeeeel mooi!
    Quiltingveerle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. DIE is supermooi geworden zeg, mijn complimenten!!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!