woensdag 12 januari 2011

De caleidoscoopquilt is vandaag een AFFO geworden


De quilttop was al een poosje af en ook voor ieder blok had ik al gauw een bloempatroon gemaakt om door te quilten.
Maar die rand..... o wat een ramp om daar wat voor te verzinnen , de ruimte in de hoeken zijn namelijk zijn niet symetrisch. En ook de bloemenrand en roze rand zijn niet even breed.
Als tussenoplossing ben ik toen eerst de binding eraan gaan zetten, weet dat dit niet goed is maar.... het heeft enorm geholpen om te zien hoeveel ruimte ik daadwerkelijk over had.
Ja en toen zag ik een voorbeeld van een patroon in een kaffe fassett boek, eerst een mooie golf netjes in het midden van de twee randen, en deze gelijkmatig golvend erop getekend, dan twee maal vlak naast elkaar met de boventransportvoet doorgestikt.
En met de stopvoet (want mijn bsr werkt nog niet) er veren omheen gezet. Nu zag ik nog een ruimte ontstaan daar heb ik harten in gequilt. Moet zeggen het doorquilten met de machine vind ik een 'errug' leuk karweitje. Vanmorgen de laatste draadjes en nietjes verwijderd.
's-Morgens vroeg bel ik altijd met mijn moeder en vertelde, dat haar quilt helemaal af was, ze is hem ondertussen al komen ophalen. Hoop dat deze quilt haar veel warmte geeft. Gelukkig had ik nog net de tijd om er nog een fotootje van te maken, om deze caleidoscoop aan jullie te showen.
Nog een fijne dag,
groeten Marijke
Posted by Picasa

15 opmerkingen:

  1. Hij is heel erg mooi geworden
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een pracht AFFO! Jaloersmakend mooi!

    Groetjes,
    Inge

    http://ingesquiltverhalen.web-log.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en het is denk ik heel veel werk geweest.
    Ook precies mijn kleuren, rozen en rose tinten.
    complimenten. gr Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden. Maar die gele achterkant waar zit die precies, zijn dat de randen. De 3hoekjes in de achterkant vind ik erg leuk. groet liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem ook heel mooi, en ook de kleuren zijn heel mooi.Je moeder zal er vast heel blij mee zijn.
    groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is erg mooi, prachtig zelfs. Mooie kleuren en mooie stof heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat deze quilt zo mooi is geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alweer een affo, prachtig geworden alweer!
    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige quilt is dat geworden en een goede oplossing voor de randen.
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proficiat Marijke, hij is..errug....mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Marijke ik vind de quilt niet gewoon mooi maar schitterend geworden prachtige kleuren en je moeder heeft een juweeltje van je gekregen.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WAT VIND IK DT MOOI ZEG......Heb je dit als cursus gedaan. Dit is nou een project dat ik ook zou willen doen. Wauw wat mooi zeg!!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!