vrijdag 4 februari 2011

schaapje

Schaapje, schaapje heb je mooie wol.....
Heb een oude hobby weer opgepakt, ultra punch... had alles jaren geleden weggegeven...... maar nu toch, opnieuw aangeschaft.
Heel veel jaren geleden toen mijn kinderen nog klein waren heb ik stripfiguren en allerhande beesten gemaakt voor op hun kleding. Toen waren er klosjes dun wollig draad te koop, maar ... dat bestaat niet meer.
Nu gebruik je dmc of valdani borduurgaren.
Het is weer even wennen.... maar ook weer erg leuk om te doen!
Wil je zien hoe je het maakt klik dan even op deze link
http://www.ultrapunchneedle.com/How%20To%20Videos.htm
veel plezier!

Fijn weekend,
groetjes Marijke

14 opmerkingen:

  1. Oh wat een prachtig schaap!!! Ik ben er helemaal verliefd op.. Zo zie je maar dat je soms ook iets te snel weg doet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marijke, dank je wel voor de fijne reactie op mijn blogje, ja , ik ben nu helemaal weg van die Japanse stofjes.En die Japanse boeken zijn zooo mooi.
    Maar wat jij nu gemaakt hebt, die prachtige huizen, nou , die heb ik ook nog op mijn verlanglijstje staan, en waarschijnlijk ook van Japanse stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een mooi schaap gemaakt. Groet Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi schaapje heb je gemaakt en op deze wijze! Prachtig. Groetjes uit Brugge -Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi schaap en ja punchen is erg leuk om te doen ik heb nog een indiaan hier liggen ook ooit gepunchd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb even bij je link gekeken, en het is me nu helemaal duidelijk hoe je het doet. Heel leuk.
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je dat garen waar je het vroeger mee deed, moet je eens op internet krijgen. Ik gebruik dat dunne wollige garen (het is trouwens synthetisch) om kleine beestjes mee te haken en het is in Amerika volop te koop. Via eBay bijvoorbeeld. Punchen heb ik zelf nooit gedaan, maar je schaap is heel verleidelijk. Je ziet het nu weer veel in combinatie met patchen en quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig schaapje!!!!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk Marijke! ik ga er een workshop in doen Bij Liesbeth van de crownstitches, ben benieuwd of ik er ook weg van ben.

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi schaapje, ik ben zo benieuwd of je het schaapje gaat gebruiken in je Phebequilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi ...ik heb dat jaren gedaan en op de beurs gestaan enz. ;) wat leuk,misschien ga ik ook weer eens aan de gang ermee,heb alles nog wel :)..hier bij een linkje van mn dochter die het ook helemaal leuk vind...
    http://community.webshots.com/user/magdamachiela

    groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo Marijke,
    misschien is hier nog het originele garen te koop, heb er jaren terug ook garen gehaald,
    gr Stien

    http://wageningen.ismijnwoonplaats.nl/handwerk%2B+en+hobbyartikelen+%2B+groothandel+en+fabrikanten/

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!