woensdag 16 maart 2011

Dear Jane en de tuin

De eerste vijf blokjes van de Dear Jane...
Toen ik aan het tweede blokje links vaders ster begonnen was, dacht ik als dit het middelste blok was geweest dan was ik gestopt voordat ik begonnen was, hihi! Nee hoor,  heb het niet opgegeven, ieder blokje is een puzzeltje, met af en toe wat uithalen is het toch een aardig stel bij elkaar geworden!
Voor de rest van de tijd ben ik niet met quilten bezig geweest maar met de tuin.....

De verhoogde plantenbak links is erbij gekomen en de ronde cirkel van stenen is verdwenen, van die stenen hebben we aan de voorkant van het huis een verhoogde plantenbak gemaakt en is ook goed gelukt!
Hebben we zo heerlijk hergebruikt...... de plantenbak aan de voorkant is een succes voor onze buren aan de rechterkant gaat DH ook  zo'n  bak maken.

In de tuin is het vijvertje erbij gekomen met stenen, lagen al een hele tijd onder het huis in de kruipruimte.
Het was eigenlijk de bedoeling dat we nieuwe bestrating in de tuin zouden leggen maar.... kan geen goede stenen vinden in het geel of ze zijn te glad.... niet goed voor de poten van Beer.... of ze zijn te ruw.... de alg zou weelderig groeien in onze tuin op het noorden. Maar zul je zeggen, bij de vijver zie ik toch zon.... ja hihi, dat is de zon de gereflecteerd wordt door de spiegels. Hoogzomer hebben we wel af en toe de zon (waar nu de tegels liggen) wel moet je steeds meeverhuizen met je stoel als je in de zon wilt blijven zitten.
Voor mij is het niet erg ben niet zo'n zonliefhebber maar DH wel, die houdt van zon en heet en kan er ook veel beter tegen dan ik, hihi!
Weet je wat ook leuk is..... zaterdag heb ik een workshop van Sue Daley even wat anders dan in de grond wroeten en met stenen slepen.....

Fijne zonnige dag,

groetjes Marijke

10 opmerkingen:

  1. Ohh, de lente is begonnen! Zo gek dat aan deze kant de herfst er aan komt... En ohh, die workshop! Leuk dat je die gaat doen! Hm, misschien moet ik toch maar even jullie kant opkomen. X Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blokjes zeg, heel apart zo een andere kleur. Ik vind je tuin ook heel mooi en gezellig.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat was een bijzonder pruts blokje!
    Niet stoppen, gewoon doorgaan :)
    Tuin ziet er erg mooi uit, zo te zien heb jij daar zon.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blokjes!!! Wel een prutswerkje maar zo verslavend...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blokjes, staan nog leuk op een kussentje.
    Leuk hé die veranderingen aan je tuin, zo'n gezellige tuin héb je zeg.
    Geniet er maar van, je hebt er hard genoeg om moeten werken :-)
    Gr,
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gelukt die ieniemienie stukjes stof. Apart, maar wel heel erg mooi die kleuren.
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zien jouw Dear Jane blokjes er uit! En ook zo mooi netjes.
    Mooie tuin hebben jullie, heel gezellig.
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie blokken heb je gemaakt en meteen eentje die best wel lastig is met het sterretje in het midden. De tuin ziet er geweldig mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je ook aan Dear Jane begonnen bent! Mooi blokjes heb je gemaakt en je tuin ziet er gezellig uit! Fijn weekend, groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je ook aan de dear Jane bent begonnen. Warme kleuren gebruik je.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!