maandag 7 maart 2011

Dear Jane en een hartverwarmend bloemetje.....

Had het nooit gedacht daar ook ooit aan te beginnen, maar ga het toch proberen.... de Dear Jane.
Dit eerste middelste blok was leuk om te maken, maar zie toch al een beetje tegen een van de blokken die eromheen komt op, vaders ster een blokje met ienie ienie ienie mienie blokjes...... Wie een goede oplossing voor het maken heeft.....graag..... kan wel wat hulp gebruiken, hihi!
Ineke onze bee-er is er al een poosje mee bezig en haar blokken worden zo prachtig, ben er verliefd op geworden. Samen oefenen we het doorquilten want we gaan deze maand nog naar een duimquiltcursus! Weet je wat ze vandaag voor mij mee bracht...... prachtig!
Heb de afgelopen week in de tuin gewerkt en heb daarbij mijn knie verdraaid en kreeg van haar dit troostje, lief hè!
groetjes Marijke

14 opmerkingen:

  1. Je zou hier eens kunnen kijken http://thatquilt.blogspot.com zij heeft alle blokjes uit gelegd..
    Misschien heb je er wat aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In ieder geval al een hele mooie start, heel veel succes ermee, bij mij kriebelt het ook heel erg hoor maar ik zie ook tegen die ienie mienie stukjes op, dus ik dacht zelf om het anders te appliceren of anders maak ik het blok wat simpeler.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je eerste blokje is heel mooi geworden, en gewoon doorzetten. Ben zelf met de N.I. bezig en af en toe kun je het niet meer zien dat gepriegel, maar nooit de moed opgeven.Lief zo'n mooi bloemetje, beterschap met je knie.
    Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je ook aan Jane gaat beginnen! In het begin (ik heb nu net het hele middendeel met de vierkante blokjes af) heb ik willekeurig de blokjes gekozen, eerst de wat gemakkelijke, met niet te veel stukje (D13!) om er een beetje in te komen. Van veel blokjes kun je zelf eenvoudig een paper piece maken, dan zijn die ienie mienie stukjes geen probleem meer. In blogland hebben we een virtuele bee waarbij we op de 5e van de maand onze jane blokjes van die maand laten zien. Misschien lijkt je dat wel wat (op o.a. mijn blog kun je zien wie er allemaal mee doen)
    Kijk vooral op deze site: http://thatquilt.blogspot.com/ Hier worden alle blokjes duidelijk en met foto's uitgelegd!!
    Heel veel plezier met Jane! (pas op: verslavend)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dapper hoor, tot nu toe heb ik besloten daar niet aan te beginnen.. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi blok is dit geworden. Als je het moeilijk vind kun je ook op de paper piecing manier werken of kijk eens op de blog van That Quilt daar staat precies hoe je elk blok kunt maken. Erg duidelijk met foto's ze heeft het wel met de machine gedaan maar als je met de hand werkt kun je daar ook veel veel vinden. En natuurlijk geweldig dat je er ook aan gaat beginnen ben er ook mee bezig en elk blok is een uitdaging om aan te werken. Lief dat bloemetje en beterschap met je knie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marijke leuk dat je ook begint met de DJ.Ben er ook sinds Jan aan begonnen en het is hardstikke leuk om te doen.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om er weer een mede Dear Jane-ster te hebben, met de nadruk op ster! Deze heb ik nog niet zo lang gelee gemaakt, met het handje... en in etappes om niet gillend gek te worden... Succes ermee...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verdraaid nog an toe! Sneu van je blessure maar wat een leuk eerste DJ blokje! Pas je wel op dat je straks niet je duim verdraaid bij dat quilten? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Au, dat doet zeer. Geeft je wel extra tijd om nog meer van die mooie blokjes te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh die Jane die weet wat!!! Gewoon volhouden en op naar het volgende blokje, het wordt heus makkelijker! Ach joh toch, dat tuinwerken ook! Ik prik hier hooguit in mijn vingers met het tuinwerk hihi, beterschap!!! XXXD Nog bedankt voor de superleuke foto's van Beer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je de uitdaging ook ben aangegaan.
    De DJ!!
    In september ga ik er ook aan beginnen met een stel vriendinnen.

    Groetjes
    tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dear Jane quilt, goed begonnen! Het lijkt wel of de zon schijnt , doe zo verder , want haar stralen zullen je begeleiden door alle blokjes heen. Dit is wat ik je wens . Alvast proficiat. Groetjes uit Brugge Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het is een heel mooi blokje,succes!! en beterschap met je knie...

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!