zondag 17 april 2011

Home Sweet Home blok 6

HULSTHEUVELSTRAAT NR. 62

Het zesde huisje van de home sweet home is voltooid!
Natuurlijk is hij niet zo geworden als de afbeelding in het boek, hihi,
tja dat doe ik nu altijd....
Nog 3 huisjes.....

Afgelopen week realiseerde ik me dat de puzzelstukjes in elkaar vallen, zonder het eerder opgemerkt te hebben, kijk  ik steeds vaker, met veel bewondering, naar heel mooi appliqueerwerk!

Het begon voor mij allemaal met de Red Delicious quilt...
De prachtige 3-D bloemenquilt die zij heeft gemaakt staat links op haar blog http://guusjes.blogspot.com/

Ook de quilts die Jane maakt http://janesthreads.blogspot.com/ ook met 3D roosjes!

Het is voor mij bijzonder om te merken, dat ik eigenlijk zonder dat ik er zelf erg in had, naar deze quilts toe getrokken wordt en daarom ben ik in voor een nieuwe uitdaging.......
Als alles goed gaat krijg ik deze week twee mooie Baltimore boeken van Rika toegestuurd en kan het grote appliqueer feest beginnen!
Zonnige zondag,

groetjes Marijke

21 opmerkingen:

  1. Leuk dat je er elke keer weer een persoonlijke draai aan geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig huisje.En leuke kippenquiltjes.
    Ja Jane maakt prachtige applicaties.
    Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist leuk dat je je eigen inbreng erin verwerkt. Het is een mooi blok!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HaHa als het appliceer feest begint, ben ik benieuwd welke mooie quilts daar uit voort komen.
    Want appliceren is je wel toevertouwd, wat een prachtig blok heb je gemaakt, leuke kleur is het huisje geworden.


    Groeten miny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig huisje en heel mooi geappliqueerd. Wat je leuk vind, gaat meestal ook goed. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook weer een prachtig huisje geworden Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een mooi blok! Ik ben nu al benieuwd naar de hele quilt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je huisje met eigen inbreng is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je nieuwe huis ziet er prachtig uit! En dank voor de tip voor de blog van Jane: deze ken ik nog niet. Zij maakt ook mooie applicaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig blok heb je gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief huis! Helemaal in de kerstsfeer. Prachtig!
    En wat leuk dat je ook aan Baltimores gaat beginnen!!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi huis is het geworden, prachtig en wat ontzettend leuk dat je steeds meer naar het applikeren wordt getrokken daar heb ik ook last van. Ik heb de glue die je mij hebt aangeraden besteld en ga hem proberen en wil ooit net als je meld een Baltimore maken want dat vind ik me toch mooi. Maar ik moet eerst nog even oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi huis is dat geworden,
    ik zou er wel willen wonen!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is het een sweet huisje.
    Gezellig moet het daar zijn.
    Gr,
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is juist zo leuk ,er een eigen draai aan te geven .
    bij mij gebeurd dat ook .
    Jouw huisjes zijn geweldig mooi geworden .
    groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Block 6 is very well done. I have the parts cut out for this quilt but have not worked on it in a long time.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er zo geweldig uit en heerlijk orgineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nog meer appliceer feest, joepie! Je eigen draai aan de blokken maakt het nog persoonlijker!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!