donderdag 5 mei 2011

dear jane dag....


Dit keer maar één blokje....

Had de blokjes die ik al gemaakt had op de goede plaats gelegd en
 wat ik toen zag.....
beviel helemaal niet!

Doordat ik een groot kleurcontrast heb en
ik de licht afgebeelde stof als het donker grijze maakte
kreeg ik niet evenwichtig verdeelde blokjes!
Midden horizontaal begon met drie blokjes die aan de buitenrand grijs hadden
daaromheen kwamen gele en dan weer ineens een grijze vlek....
kortom het was geen gezicht!

Nu heb ik besloten om niet
 de blokken neer te leggen zoals ze op het patroon staan!
Ik ga ze in blok patroon leggen dus....
afgewisseld een gele en grijze achtergrond en dan verspringend bij een volgende rij!
Dear Jane en patchen?
Nee niet mijn ding....
geef mij maar appliqueren!!!!

Het nieuwe blok van Henriëtte Whiskers,
gewoon de eekhoornquilt is er vandaag!
Weer met pompoenen...... weet je wat ik ga doen....
Ja? VERANDEREN,
LOL!

fijne dag,
groetjes Marijke

16 opmerkingen:

  1. mooi blokje geworden,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie heldere kleur, past er vast goed bij.
    Groetjes Siny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal het zal een bijzondere quilt worden, ik vind de kleuren erg mooi die je gebruikt en wat maakt het uit waar de blokjes in de quilt liggen.
    Henriette is volgens mij gek met pompoenen, ben benieuwd wat jij ervan maakt.

    Groeten miny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig, deze reactie op de DJ is bijna hetzelfde als wat ik gisteren op mijn blog
    schreef. Heel bijzonder! Maar je hebt wel een
    prachtig blokje gemaakt! Groetjes van Ageeth
    Dorsman (me-and-my-needle.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch weer een mooi blokje erbij ! ! !
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is weer een heel mooi blokje.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi blok, ben erg benieuwd hoe het nu gaat worden en je moet het doen zoals je zelf mooi vind.
    Veel plezier met het andere nieuwe blok.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marijke ook ik ben benieuwd hoe het er nu uit komt te zien en het zal best goed komen want dat hebben we wel aan jou vorige werkstukken kunnen zien.De kleuren vind ik wel mooi en zeker apart.En ook ik vind appliceren leuker dan ooit vooral nu je op het internet vele tips vind die het net wat makkelijker maken.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je blokje is mooi geworden, en ik vind je kleuren ook mooi, ben benieuwd hoe het nu wordt. Het is gewoon je eigen draai eraan geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je blok is erg mooi geworden en natuurlijk ga jijzelanef bepalen waar ze komen in de quilt. Het Dear Jane boek is maar een leidraad om Jane's quilt te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooooh.....ook ik deed een poging om deze te maken....maar het werd een mislukkig en besloot Jane een vakantie te gunnen! Volgende maand hoop ik ook dit blokje te laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je toch een eigenwijs, dwars quiltstertje! Geef jij er maar lekker je eigen draai aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo maak je ze in ieder geval van jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het is een mooi blokje...en je heb gelijk je moet het gaan maken zoals jij wil :)
    fijne weekend..en de groetjess

    BeantwoordenVerwijderen
  15. A wonderful block, lovely colours!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spannend! Ben erg benieuwd welke kant je op gaat draaien...

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!