dinsdag 17 mei 2011

tafelkleed en het vijvertje in de tuin

Wil jullie toch even laten zien waar ik nu mee bezig ben.....
De zandloperquilt uit de vorige quiltmania!

Voor mij wordt het een tafelkleed,
wil nu echt iets over de tafel heen kunnen leggen!
Had eigenlijk al een tafelkleed gemaakt, de caleidoscoop maar....
mijn moeder vond hem zo mooi....
hij heeft dus nooit op tafel gelegen!!!

Daarom heb ik toch weer....
lapjes met ongeveer de zelfde kleuren en bloemen gekozen....
Zag het patroon en had al gauw de grote rozenstof gevonden...
Op de beurs een paar lapjes erbij...
een duik genomen in de lapjes voorraad...
en zie hier alvast een gedeelte van de quilt!

Moet het kleine randje eromheen nog snijden
 vind het lastig hoe breed de verschillende delen moeten worden,
dit gedeelte wordt, vind ik, weinig omschreven hoe je dit randje aanpakt!

En dan nu een fotootje van de vijver

dit jaar hebben we dit vijvertje gemaakt

iedere dag komen er koolmezen in badderen
maar het allermeest geniet ik van
het romantische schaduwspel
ik blijf er naar kijken het blijft veranderen 
zo prachtig! 

fijne dag,
groetjes Marijke

18 opmerkingen:

  1. Schattig vijvertje, zeker als de vogels het al doorhebben dat ze kunnen badderen.
    Je zandlopertjes zijn heel mooi voor een tafelkleed. Ik zou er een biesje van 1 cm omheen maken en dan een rand zo breed als het zandlopertje. Dan hou je een mooi evenwicht. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een idee om zo zandlopers te verwerken, leuk met die bloemenstof.

    Groeten miny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke zandlopertjes! Zal vast mooi op je tafel staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke zandlopertjes quilt wordt. De kleuren vullen elkaar zo mooi aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi zandlopertjes quilt heb je er van gemaakt,laat hem maar niet weer aan je moeder zien (lol) Gezellig vijvertje hebben jullie er van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je weer vlijtig bezig geweest! Hij wordt lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie zandlopertjes. Mooie stoffen en kleuren bij elkaar. Jullie vijver is prachtig geworden dat wordt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend jullie vijvertje, hier ook zit ik er volop van te genieten! Je quilt ziet er zo leuk uit, ben weg van de gele rozenstof en de blokken ertussen zijn ook al zo leuk, succes met het vervolg,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwwwwwww wat een mooie kleuren .
    En die vijver is ook erg leuk geworden .
    groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er wordt hard gewerkt bij jullie! Mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je quiltje mooi aan het worden vind dat je mooie bloemenstof voor de blokjes hebt genomen.Ook je vijver ziet er leuk uit met de planten en stenen.Groetjes en een fijn weekend Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze quilt staat ook nog op mijn wensenlijstje om te maken. Hij is prachtig en leuke stofjes hebt je ervoor genomen.

    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marijke daar was ik weer. Ik zat er wel aan te denken om mijn dear Jane elke maand (op de 5de??) te laten zien. Moet ik me hiervoor ergens aanmelden???

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Marijke, je zand-lopertjes zijn heel mooi, qua kleur en werk ,mooi gedaan! Kijk al uit naar het volgende .....Groetjes uit Brugge Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ???? Volgens mij had ik hier toch al gereageerd of was je ook je reacties kwijt na dat gedoe bij Blogger?
    I.i.g. is je tafelkleed prachtig. Over de rand hebben we het al gehad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je tafelkleed wordt erg mooi, vind het een geweldig patroon. Mooie vijver hebben jullie gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi zeg, je zandloperquilt! Gezellig is dat hè, een vijvertje. Ik denk als wij dat zouden hebben, Kyra er constant in springt. Beter niet doen dus....

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!