dinsdag 14 juni 2011

Eekhoorntje 'blok 5 en 6'


Het 6e blokje van de eekhoornquilt is eigenlijk met 2 jonge eekhoorns maar...
 omdat ik niet al de pompoenen heb gemaakt...
en de pompoenen de eenheid in deze quilt brengen...
Ga ik nu ook nog  niet afwijken van het afwisselend maken
van een eekhoorn en dan de vogel
er moet toch ergens een verband in de quilt zijn....
Dit blok moest  dus voor mij met vogels worden....
nu had ik bij de eekhoorn flickr groep gezien
 dat iemand een vogelnest had gemaakt.
Hier was dus de kans om een eigen nest te ontwerpen
doorzichtig papier over het gepatchte blok heen gelegd
en het nest op een tak getekend
hier en daar een blaadje erbij en
voila een vogelnest blok!
Er moeten nu nog een heleboel oogjes bij gemaakt worden
en een regenworm in pa z'n bek
natuurlijk moeten nu ook nog de pootjes e.d. geborduurd worden,
maar tot dus ver vind ik het geslaagd!

Weten jullie nog van de schutkleur van de baby eekhoorn???

Daar bleef ik mij aan storen dus.....

Het lijfje eraf getornd en een ander erop geappliqueerd!
Beter.... toch!

fijne dag, groetjes

Marijke

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blokken! Ik vind je vogeltjes helemaal schattig!

    groetjes,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoe je jouw eigen invulling geeft aan deze patronen. Zo wordt het echt jouw quilt. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee hoe jij het je eigen quilt maakt en die baby eekhoorn is goede verandering.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede verandering die baby eekhoorn, hij komt nu beter uit. Je nestje is erg goed gelukt!

    Ben erg nieuwsgierig wat de andere blokken van Henrietta Whiskers zullen zijn. Had het ook logisch gevonden als blok 6 vogels waren geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful blocks! Really love the bird block.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je goed gedaan, dat veranderen en wat een mooi blok heb je er weer bij. Het wordt een prachtige quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt. De baby-eekhoorn zie je nu inderdaad beter.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad het baby eekhoorntje komt nu beter tot zijn recht. Goed veranderd.
    Ze worden erg mooi, je Henriëtta blokjes!

    Groetjes
    tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ja, beter hoor!! Blijven storen is zonde van de energie! Het nest is prima gelukt joh! Met het borduurwerk wordt het net helemaal echt! Borduurse, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk met dat vogelnestje, helemaal mijn ding.

    Groetjes Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marijke,
    Wat een ontzettend leuke blokjes! En inderdaad is heb babieke nu wat duidelijker aanwezig. Vind de kersen in je mandje ook om te smullen!
    :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat worden ze mooi! Het baby eekhoorntje ziet er zo wel erg lief uit. En de vogels met het vogelnestje - prachtig!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig vogelnest! Leuk gedaan.
    Ik vind de pompoenen ook niet zo geweldig, zeker niet in elk blok...

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!