dinsdag 7 juni 2011

*Nieuw*


Wat moet je doen bij een dip....???
aan een nieuw project beginnen!

Toen ik afgelopen week in mijn lapjes voorraad ben gedoken....
zag ik deze mooie streepjeslappen van Kaffe Fassett
vorig jaar ben ik ze gaan sparen en Jeltje van 100 rozen
heeft voor mij deze strepen verzameld.
Werd ineens weer enthousiast, misschien heb ik kleur nodig, hihi!
Het patroon staat in het boek
 Kaffe Fassett's Simple Shapes, Spectacular Quilts!
Het snijden, is best een pittig, secuur werkje,
 vooral omdat de meeste stoffen niet langer zijn dan 50 cm en
je deze streeplengte moet gebruiken om vier gelijke driehoeken
met zo weinig mogelijk stofverlies te snijden! 
Begrijp ook nu waarom niet alle strepen in de blokken doorlopen, hihi!
De eerste blokken zijn gemaakt wat kan je daar nog mee spelen
doorlopende strepen
om en om
halfom.
De blokken worden ook in drie maten gemaakt,
ben maar met de saaiste rustigste kleur begonnen,
kan het alleen maar vrolijker worden!
De quilt heet in het Engels "Earthy Mitered Boxes",
maar hoe vertaal je dat.... aardse verstek dozen....
Dit is de eerste quilt waarvan ik de naam voor het maken heb bedacht....

*Spelen met blokken*

Nu maar hopen dat hij leuk wordt!

Groetjes Marijke


6 opmerkingen:

  1. Marijke wat een leukerd wordt dit! Lijkt me een heerlijk werkje, streepjes uitzoeken en je laten verrassen door het resultaat. (Hij staat bij mij ook nog ergens op een 'wil ik maken' lijstje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Het beloofd veel goeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappig resulaat geven die streepjes!
    Ik ben niet zo fan van Kaffe Fassett stofjes, maarja ieder zo zijn smaak en dat mag he ;-)
    Ik weet wél zeker dat het een kleurlijk geheel gaat worden als ik je stofjes zo zie. Veel succes en plezier met het maken ervan. Hopelijk voorlopig geen dip meer

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die man (Kaffe) geeft ons toch de prachtigste ideeen en stoffen. Heb in de RR ook een paar van zijn patronen uitgeprobeerd. Geweldig. Jouw strepen worden ook heel mooi zo te zien.
    Geniet ervan. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joh, hou op, tuurlijk wordt tie leuk!! En ja, het is een hele uitdaging om het zo te snijden hihi, maar dat ik toch de leut van deze quilt? Nee hoor, niet in die dip zitten, lekker het mes in de streepjes en spelen maar!! Liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor dat je ook met Kaffe Fassett's stofjes aan de slag bent gegaan. Mitered boxes slaat op de schuine hoeken in het blok waarvan de strepen in elkaar overlopen.... en dat lukt goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!