dinsdag 19 juli 2011

hekwerk en de tuin


Waar mijn naald aan bezig is....
 het parkhek....
Een super oefening needle turning.....
Het hekwerk is zelf getekend....
als inspiratiebron...
het hekwerk uit de film
'De Sound of Music'
toen Maria (Julie Andrews) en de kinderen
 langs het huis vaarden en de boot omkieperde...
Kapitein Von Trapp (Christoffer Plummer)...
deed toen dit (mijn inspiratie) hek open.


en....

Wat is er veel water gevallen hè, de afgelopen week!!!
Het water in de vijver heeft nog nooit zo hoog gestaan.


Alles is wel heel erg opgefrist,
en groeit nu weer als kool!
Maar wat heeft het gestormd en geregend,
bomen moesten vastgebonden worden,
planten waren neergeslagen door de regen
sommige zelfs afgebroken (de canna en de zonnebloem)
gelukkig heb ik nog veel kunnen redden 
heb heel veel stokjes gebruikt
om ze weer een beetje in fatsoen te krijgen.

Een van mijn lievelings planten is de kattenstaart Lythrum salicaria 'robert'
en ook.....
Ongeveer zes jaar geleden ben ik begonnen om een bijna uitgebloeide
binnenplant de kalanchoë in de tuin te zetten en weet je....
 dat ben ik blijven doen, zet ze nu gelijk na aankoop in de tuin...
ze zijn oersterk en blijven lang bloeien.
Niks Rob Verlinden die dit een jaartje doet, nee zelf uitgevonden!
Wij zeggen hij heeft stiekum afgekeken in onze tuin, hihi!

Fijne droge, hopelijk een beetje zonnige dag!
groetjes Marijke



10 opmerkingen:

  1. Wat een mooi hek, ik moest zelfs op het eerste zicht goed zien om het te merken dat het een handwerk was, men zou op eerste beeld denken dat het echt een tuin met hek is. Mooi mooi.
    Groetjes,
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat doe je dat prachtig netjes, dat hekwerk! De foto's van je tuin zijn ook mooi.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi handwerk, prachtig dat hek!!
    Je tuin tip vind ik geweldig ik heb nog een paar uitgebloeide kalanchoe staan.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tuin en mooie achtergrond bij je hekwerk! Heb hartelijk gelachen (sorry kon het niet helpen) om je inspiratiebron. Wist niet dat je nog "the sound of music" in het openbaar kon en mocht zeggen hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hem eens van heel dichtbij in-
    gezoomd, je hek, en..... Prachtig!!!
    Perfect gedaan, zeg. En wat een leuke
    inspiratiebron. Ik ben ook dol op van
    die klassiekers en kostuumdrama,s,
    heerlijk. En de kalanchoe's staan er
    mooi bij, evenals de kattenstaarten.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nu net voor de tigste keer gekeken en vind je hek prachtig en de details op je achtergrond!

    Hoe groot wordt deze?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi hekwerk is dit. Erg knap gedaan. Dit wordt een prachtige quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er al prachtig uit, dat hekwerk. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het is een mooie techniek. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tuin, volgend jaar ga ik het proberen met zo'n kalanchoe. Je hek wordt schit-te-rend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marijke ik sluit me aan bij de vorige reactie's het hek word prachtig.En een paar jaar geleden hing er hier in de quiltwinkel ook een landschap met een beek erachter vond dat ook zo mooi maar ik ben toch maar zachtjes doorgelopen omdat het volgens mij zeer moeilijk was om te maken.Nu dat ik de jouwe eens bekijk mag jij je eigen wel een proffessional noemen zo netjes werk je.Dus ga ik gewoon jou volgen[deed ik al]en geniet van je tuinen wat betreft je handwerk als je tuin buiten.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!