zaterdag 13 augustus 2011

De Eekhoornquilt top is af!!!


"DE EEKHOORNQUILT"

Vanmorgen de laatste rand met het vierkante blok eraan gezet!
Zie eigenlijk door de foto.....
 dat de randstof een tikkie scheef geweven is.....
 dacht dat het een all-over stof was maar zie nu toch streep ontstaat...
mmm.... een goede voor een volgende keer...
ik laat het zo want.....
in het echt valt het totaal niet op!
Van deze quilt heb ik weer geleerd...
 o.a.
 door te spelen met de achtergrondstof
de herten-
het heuvelland-
de blaadjes-
en de eikelbladstof
je al bijvoorbaat het onderwerp van een quilt kunt versterken
en
dat in de originele Henriëtte Whiskers quilt
 de pompoenen de eenheid in de quilt gaven,
omdat ik dit niet door had gezet.
 ik een andere eenheid moest zoeken
bij mij is dat de afwisseling van vogel en eekhoorn geworden!
En bovendien blijf ik het heerlijk vinden om
heel veel te veranderen in een patroon
ook omdat ik daar veel van leer!

Iedere keer als een quilt in elkaar zit denk ik volgende keer.....hihi,
hebben jullie dat nu ook?

Fijn weekend,
groetjes Marijke


24 opmerkingen:

  1. Ik vind hem super mooi geworden, mooie stofjes en leuke eigen inbreng het is een fantastische quilt.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt heel erg mooi geworden
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een geweldig leuke quilt met bijna een herfstachtige sfeer. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een plezier om naar te kijken echt heel erg mooi geworden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een prachtig geheel van gemaakt!!!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt heel leuk uit.
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is die mooi geworden! Groetjes van JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige quilt is die geworden, er is veel op te zien leuk!!

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig geworden!!!

    Echt al Herfst mijn favorite seizoen!!
    Groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is prachtig geworden, en juist de veranderingen maken het helemaal jou quilt. Toppie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Het is een toppertje geworden,
    zeg! Vooral door het gebruik van je
    stoffen en zo heel eigen door het
    aanpassen van het patroon. Je kunt er
    met recht trots op zijn.
    Prettig weekend en groetjes van
    Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een mooie top. En de kleuren die je gebruikt hebt vind ik echt super gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel mooi geworden hoor.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal top! Mooie balans van kleuren! XH

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig mooie quilt is het geworden, prachtig en zo leuk met je eigen inbreng het is nu echt jouw eigen quilt geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt weer een prachtige quilt gemaakt!! Deze is zo lekker herfstig...Heel mooi! Ben benieuwd wat je volgende project zal zijn. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met de mooie top die je gemaakt hebt.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wonderful!!!! Beautiful applique and I like how you framed the blocks.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is echt gaaf geworden en ja we blijven gelukkig leren! Maar deze ziet er echt hartstikke gezellig uit! Ben trouwens weg van jouw rariteiten kabinet, wat een gezellig hoekje zo! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je eekhoorntjes hebben een ontzettend leuk verblijf bij je gekregen!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is ie leuk geworden, Marijke. Ik kan niet wachten om hem in het echt te zien.
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is die prachtig geworden ! En wat leuk dat je ook aan de Romantique Sampler begint, ik heb zojuist weer mijn laatste 2 delen gepost op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!