zaterdag 10 september 2011

"Eekhoorntjesquilt"

De eekhoorntjes quilt hangt aan de muur!

Een super leuke quilt om te maken!
120 breed en 115 hoog
dit formaat  past goed in onze kamer

Hieronder zoals hij is gegroeid....

het begon allemaal met blok 1
bij alle beestjes is de omtrek gequilt...
de vierkante blokken zijn allemaal het zelfde....
alle gekleurde bladeren hebben een gequilte nerf gekregen....
op blok 2 kwam de vogel erbij
de slappe achtergrond is gemeandert
het blad in de achtergrond stof en het bloemetje is gequilt
bijna alle herten  hebben
 op het groene gedeelte een omtrek gekregen
en de blokjes en strook paddestoelen....
bij blok 4 begon ik te veranderen...
i.p.v een pompoen een paar peren....
ook blok 5 kreeg geen pompoen.....
bij blok 6 kwam ik erachter dat de pompoenen
de eenheid in de originele quilt gingen vormen
dus moest ik een ander ritme voor de quilt verzinnen
bij mij wisselen de eekhoorn en de vogel elkaar af!
Het ontwerp behalve de vogels is dus van mij...
kon niet meer ophouden met veranderen
hier dus twee eekhoorns....
bij de laatste twee blokken
 heb ik ook het patchwork verandert...
en... ik kon geen gewone huizen meer zien
(er liggen nog 2 home sweet home huizen
 te wachten op de laatste afwerking)
het  is een caravan geworden
en... de vogel en eekhoorn zijn gaan samenwerken!

veel van de blokken zijn verbonden door de
gequilte spinnenwebben
(misschien komt er ooit nog wel een spinnetje in wonen)?!

met heel veel plezier heb ik deze quilt gemaakt
een echte aanrader!

fijn weekend,
groetjes Marijke


22 opmerkingen:

  1. Precies op tijd klaar voor de herfst en prachtig, vooral de eigen interpretatie van het patroon vind ik weer erg geslaagd.
    Jij ook een heel fijn weekend, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal mooi aan je muur:) Prachtig!!
    Fijn weekend en geniet lekker van je quilt,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi Marijke!! Knap dat je zelf dingen veranderd hebt in de quilt, zo wordt het echt een eigen quilt. Als ik er zo naar kijk, krijg ik meer en meer zin in de herfst, jij ook? En je quiltwerk vind ik ook kunstig. Spinnewebben, paddestoelen, het past er helemaal bij. Hij is echt prachtig! Fijn weekend! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net op tijd klaar voor de herfst. Vol aandacht heb ik je verrichtingen aan deze quilt gevolgd. En ik krijg er steeds meer zin in om hem ook te maken. Maar eerst wat andere zaken afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem ook super mooi geworden ik ga hem zeker ook maken. Hij hangt zo toch schtterend bij jou aan de muur. Fijn weekend.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks dat het buiten warm is, is dit een hele leuke herfstquilt!
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. That gorgeous quilt!
    The cobwebs are great.
    Hug
    Happy Weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo die is echt van jou geworden, leuk al die persoonlijke details die je erin maakte, prachtig gequilt en dan ook een geweldig en gezellig resultaat, genieten!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In één woord: PRACHTIG! Mooie warme herfstkleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je eekhoorntjesquilt prachtig
    geworden en ook heel persoonlijk ge-
    maakt. Jij bent helemaal klaar voor
    de herfst! Mijn complimenten!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. TOPPIE!!!! en helemaal leuk dat je er je eigen draai aangegeven hebt.
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat snel gedaan. En wat leuk dat je zo je eigen invulling hebt gegeven aan de quilt.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marijke in een woord schitterend is je quilt geworden maar dat zag ik al van het begin toen je er steeds meer aan ging veranderen het is weer een echte original geworden en het tempo van jou is ook niet bij te houden de bom is net klaar en bij jou hangt hij al aan de muur te pronken. Groetjes en een fijne week Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In een woord PRACHTIG!!!!
    Ik hou erg van Herfsttinten.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig. Hij is zo leuk geworden. Een plaatje in je kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is echt prachtig. Mooie natuur bijna herfstkleuren. Daar zul je nog lang met plezier naar kijken. En wat nu ?? groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd Marijke, de quilt is echt prachtig geworden. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O wat is ie mooi geworden, prachtig en ook zo leuk dat je eea verandert hebt en er zo je eigen quilt van hebt gemaakt. Ik ben er helemaal weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Marijke, wat is die mooi geworden. Ik heb ook het patroon en wil hem zeker nog een keertje gaan maken en door jouw mooie quilt gaat het wel gelijk kriebelen. Echt prachtig, een echte aanwinst voor aan de muur.
    Groetjes
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige quilt is dit geworden, mag ik vragen waar ik dat patroon kan kopen. Hij is echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!