vrijdag 9 september 2011

work in progress


een tipje van de sluier wordt opgelicht.....

waarom ik al een tijdje geen blogberichtje heb gemaakt?

omdat ik bezig ben aan het doorquilten van de eekhoornquilt....
een heel karwei,
de heuvelstof (hier de lichtste) is een beetje slappe stof....
en vroeg gewoon om het te meanderen
 de vogels en pompoen springen nu echt naar voren....

en...


ook ben ik deze week jarig geweest
 en daar hebben DH en ik een fijne dag van gemaakt
we hebben het Panorama Mesdag bezocht
WAUW wat een ervaring!!!
uit een donkere gang, trappetje op en dan...
ja dan sta je in het panorama
in een andere wereld...
een wereld van vroeger.....
je ziet de kustlijn bij Scheveningen die we zo goed kennen...
maar dan zonder b.v. het Kurhaus en de pier....
We kunnen het bijna niet geloven dat dit enorme doek
door zo weinig mensen in vier maanden is geschilderd!
(over de restauratie doen ze al jaren...hihi)
Wat ik ook geweldig vond....
(ben iemand die erg geniet van het licht in al zijn vormen)
af en toe als de zon buiten tussen de wolken doorbrak
was dit duidelijk te zien op een gedeelte van het doek
het doek straalde van de zon op die plek
*S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D*

na afloop hebben aan de haven
een lekker goudgeel patatje gegeten!

ook kreeg ik verrassende telefoontjes
en mail
en natuurlijk ben ik ook verwend met tuincentrum bon en geld....
jullie weten vast wat ik daarmee ga doen... hihi!

alvast fijn weekend,
groetjes Marijke

14 opmerkingen:

  1. Alsnog gefeliciteerd en je hebt zo te lezen een fijne dag gehad. Je quilt wordt prachtig, ik ben benieuwd naar het totaal. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig wordt je eekhoornquilt! Quilt je hem met de hand of met de machine? Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag hoor! Heerlijk even een dagje er tussenuit...fijne weekend! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt een plaatje dat quiltje van jou! En die panorama Mesdag is een heuse belevenis...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwh dat ziet er fantastisch uit zo doorgequilt
    Je hebt echt 3 dimensioneel zicht zo
    Ook ik ben superbenieuwd naar het eindresultaat
    Vanaf hier ook nog van harte met je verjaardag!
    Freubelgroet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je quilt wordt prachtig de pompoen vind ik heel mooi!!
    Inderdaad de Panorama Mesdag is heel bijzonder.Paar jaar terug ben ik er geweest er was toen een Quilt Tentoonstelling uit Australia in Panorama Mesdag.
    Fijn Weekend.
    Anna
    Ook nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hierbij nog van harte gefeliciteerd
    met je verjaardag! Je hebt er een
    leuke dag van gemaakt. En je quilt
    wordt erg mooi, het meanderen lijkt
    me wel lastig zo tussen de vogeltjes
    door.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé, wel wat laat maar meis van harte en nog vele gezonde,gezellige en creatieve jaren gewenst! Gezellig lekker wandelen in Scheveningen en ja dan moet je in de haven wel friet of een lekker visje verschalken. Ben nog nooit naar het Panorama geweest, zal het toch eens opschrijven, is hier tenslotte dichtbij! Groetjes en fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een beetje aan de late kant, maar daarom niet minder gemeend: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk dat je er een mooie dag van hebt gemaakt! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het quiltwerk mooi! Lieve Marijke alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Fijn dat je zo genoten hebt die dag.
    Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en je eekhoorntjes quilt wordt volgens mij steeds mooier. Ben heel benieuwd naar het geheel.
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gosh wat een mooi blok van de eekhoorntjes quilt! Sterkte met het doorquilten, ziet er erg fijntjes uit. Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alsnog van harte gefeliciteerd en wat hebben jullie er een leuke dag van gemaakt heerlijk en wat wordt je quilt mooi, de caravan komt echt naar voren ziet er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een beetje laat maar van harte gefeliciteerd! Zo te lezen was het een hele gezellige dag.... Panorama Mesdag ben ik vroeger eens geweest en was ook erg onder de indruk. De eekhoorntjesquilt wordt weer prachtig, erg mooi gequilt!
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!