maandag 10 oktober 2011

pop, poppenquilt, vinger- en klosjes mallen en een vraag...


 de laatste week druk bezig geweest...
met....

 een Amish popje uit het boek Amish doll patterns
van Steffy Mast
had het boek al heel lang in huis was echt een WIM project
maar er kwam iedere keer maar niet van....

maar toen...

heb mijzelf opgegeven bij de little treasure quilt club 
voor het maken van kleine quiltjes
afgelopen zaterdag was de eerste bijeenkomst
had twee blokken gefabriceerd....
van o.a. debbie mumm stofjes
maar helaas waren de blokjes...
 toch niet helemaal naar mijn zin
gisteren heb ik de blokjes opnieuw gemaakt
zo is de top van het poppenquiltje geworden!

weet je waar ik zaterdag voor ben gevallen.....
ze schreeuwden tegen mij, neem mij mee....
de malletjes van het vingerhoedje
en het klosje
zijn ze niet geweldig
het vingerhoedmalletje is heerlijk om
alle ienie mienie restlapjes op te maken...
(heb op het vingerhoedmalletje wel
 een schuurplakkertje geplakt tegen het glijden...)
maar.....

waar ik ook mee bezig ben ....
dat is een project op zich...

 een bijna antiek op te knappen poppenwiegje
vind de vorm van het bedje erg leuk maar....
kon niet aan het origineel bruin druk gedecoreerde bedje wennen
twee potten verschillende afbijtprodukten erop losgelaten
en nu staat het bedje goed op te drogen


Mijn vraag aan jullie is ...
wie weet er iets te vertellen over de herkomst van zulke wiegjes?
Of een www adres waar ik informatie zou kunnen vinden?

Van de dame waar ik het van gekocht heb
weet ik dat het een bedje is wat zij van familie had gekregen
en inmiddels al 40 jaar in haar bezit was.

Dus lieve quiltvriendinnen als jullie iets weten
 schrijf het alstublieft aan mij!

fijne dag, groetjes Marijke

17 opmerkingen:

  1. Ik zou je niet kunnen vertellen waar het bedje vandaan komt maar ik weet wel dat je een pracht exemplaar hebt gekocht.
    Ben benieuwd hoe het gaat worden.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet ook niet waar het vandaan zou kunnen komen maar ook ik vind het een prachtje, en dat poppie helemaal, ik ken wel veel popjes maar deze dus niet, groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik weet niets van poppenbedjes, maar hij is wel erg mooi. En wat een schattig popje wordt dat!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Druk beschilderd? Dan zou ik het richting Maren of Friesland zoeken, daar vind je deze wiegjes, kijk maar eens in de musea daar! Ik zou vorige week beginnen aan een Amish pop maar moest afzeggen, dus nu hoop ik het binnenkort in te halen. Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedje wie, wat, waar...daar kan ik je helaas niet mee helpen
    Maar ik vind het me toch een dot!
    Succes met het puzzelen naar de oorsprongkelijke staat
    ook je amish poppetje en quiltje zijn schattig
    Freubelgroet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een schattig wiegje, straks mooi opgemaakt met een vingerhoed quiltje ;))

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig, nostalgisch wiegje!
    Ik weet niet, waar het vandaan komt,
    maar vind het snoezig! En het Amish
    popje en quiltje zijn ook erg mooi!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een schattig wiegje Marijke, maarre....wat is dat van die treasure club? heb ik wat gemist in quiltend Nederland? Ik ben dol op kleine poppenquiltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig wiegje. Ik kan je er niet verder mee helpen. Maar een quiltje zal er heel mooi in staan.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig wiegje!Heb je ook een foto gemaakt van het gedecoreerd wiegje?De decoratie zegt soms iets van de herkomst.Het quiltje is ook erg mooi. De Amish pop,ik heb ook het boek Patters for Making Amish Dolls and Doll Clothes.Toch eens een pop maken.
    Je bent lekker bezig!!!
    Groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben helemaal weg van dit poppenbedje! Volgens mij heb je daar een superkoop mee gedaan, het is zo mooi. Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt wel een superkoop gedaan, maar ik kan je niet aan de herkomst helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik weet niets van de herkomst, maar het is een beeldschoon wiegje!!!
    veel plezier ermee,groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kan je helaas niets vertellen over het wiegje. Ik vind het wel een erg leuke. Je poppenquiltje en pop wordt erg leuk en ja de vingerhoedjes ze zijn geweldig leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er leuk uit, heel creatief bedacht en met meerdere miniquiltjes steeds een nieuwe verrassing

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!