dinsdag 8 november 2011

Rafelquilt en een cursus...


Vandaag heeft de tweede ragquilt een plekje gevonden...


 en ook in het poppenwiegje is er weer een quiltje bij!

Had van de twee grote ragquilts nog restjes over.....
 wat moet ik daar nu mee....
weggooien...
nee zonde..
en
nee, niet weer gebruiken in een volgende quilt...
er werden blokken van 8x8cm gesneden..
en zo is dit poppenwiegragquiltje ontstaan!

En wat hebben we afgelopen week gedaan....


een cursus gevolgd van Jacqueline de Jonge
de rozenkrans

en dan denk je vantevoren...
neem het machientje mee, om ook wat aan elkaar te maken...
maar... nee, daar kom je helemaal niet aan toe...
het is een gigantisch werk...
om de stukjes goed op kleur neer te leggen...
thuis nog de resterende stukjes neergelegd...
dan heb je ook een veel beter overzicht,
omdat je de ruimte hebt
om al je neergelegde quiltstukjes te kunnen zien 
er wordt ook wat veranderd...
uiteindelijk was ik uitgepuzzeld...
de stukjes worden zo aan elkaar gezet...

en daar ben ik dus mee bezig...

fijne dag,
groetjes Marijke



12 opmerkingen:

  1. Wat een gave quilts en wat een heerlijke stoffen heb je gebruikt voor deze ragtimequilt, vind het echt een fantastische geworden! Lekker om onder weg te kruipen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word je rozenkrans prachtig met zwart er achter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf zeg, ik ben benieuwd hoe hij er straks klaar uit ziet. Je ragquilts zijn ook super leuk.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi die krans, lijkt me erg leuk om dat een keer te doen.
    Succes met naaien.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De quilts zijn leuk hoor met die franjes. Je krans is helemaal super.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie quilt heb je gemaakt en de rozenkrans geweldig mooi en ja dat is een heel werk om te maken maar wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zowel de ragquilt als de rozen krans zijn erg mooi. Kan me voorstellen dat het veel werk is.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig net of je naar een plaatje uit een tijdschrift kijkt, je quilt zo mooi op het bedje.De rozenkrans is ook mooi hier ligt hij al een paar jaar half in elkaar gezet in een doosje,ik denk er nu pas aan nu ik jou krans voorbij zie komen en wat gek is er zit eenzelfde stof in als bij jou die ik nog bij de oude stitch cottage gekocht heb!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja die Rag Quilts zijn een plaatje!

    Maar ik ben helemaal weg van je rozenkransquilt. Zoiets wil ik ook nog ooit eens gaan maken.
    Succes met verder puzzelen, het ziet er in ieder geval nu al goed uit!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige ragquilts, vooral dat kleintje! En de rozenkrans wordt
    ongetwijfeld prachtig. Heel mooi, met
    de donkere achtergrond! Ben nu al be-
    nieuwd naar het eindresultaat!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi al die stofjes zo bij elkaar gelegd! Daar ben je nog even zoet mee... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige krans!! ik kan me inderdaad voorstellen dat het moeilijk is om te leggen!! Maar het ziet er heel mooi uit, zo! En die ragtime-etje........gut, hoe zeg je dat???.....is superleuk! Die grote ook, hoor, maar het idee voor zo'n kleintje, helemaal top!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!