zondag 15 januari 2012

Vingerhoedjes op reis!


Ja ik ben ook aan de vingerhoedjes begonnen...
voor een klein little treasure quiltje....
en daar zit nog een verhaal aan vast want...

Deze vingerhoedjes zijn op reis geweest...
hoe dat is gekomen....
Afgelopen week had ik de stukjes gesneden op de eetkamer tafel uitgelegd
en was boodschappen gaan doen...
thuisgekomen zag ik dat er een gat in het patroon was geslagen
bovendien miste ik diverse stukjes
DH gevraagd wat is hier gebeurt....
hij zei niets maar pakte gelijk de telefoon...
en was een shirt directeur langs geweest
 en die had voor een bezoek aan het kleinste kamertje
 even z'n spulletjes op tafel gelegd...
 en hij had zonder het te weten diverse stukjes...
meegenomen naar Stolwijk...
gelukkig heeft hij ze allemaal in de auto gevonden
en de volgende dag heeft DH ze in Scheveningen opgehaald!
Wat een reislustige vingerhoedjes hè!!!


Evy heeft voor deze maand dit quiltje ontworpen
 het heet Sew Sweet
 schattig of lief of zoet... naaiwerk
wij zijn er in ieder geval een tijdje zoet mee want...
zo moet het quiltje eruit gaan zien...



Had nooit gedacht dat ik vingerhoedjes zo leuk zou gaan vinden....
met de hand stukjes aan elkaar naaien.....
op de bovenstaande zijn er al 121 in elkaar genaaid....

En in huis.....
 minimalisme kan bij mij niet lang duren....

dat kwam doordat ik in het grote groene warenhuis
twee prachtige doorleefde bloempotten
in mijn moeilijke turkooise kleur kon kopen...
  nog een paar plantjes aangeschaft
want wat is nu een pot zonder plant in de ene pot
staat nu een voor mij bijzondere Sanseveria en Klimopje


en in de andere pot een Hertshoornvarentje!


Het geheel vond ik ook leuk staan op
 de kaarsenstand!

Gezellig toch!

nog een fijne zondag,
groetjes Marijke


15 opmerkingen:

  1. Schattig die vingerhoedjes en wat een leuk verhaal. Of zou die man misschien ook graag vingerhoedjes willen maken??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappig verhaal over die be-
    reisde vingerhoedjes. Maar het quiltje
    gaat wel een dotje worden! En je boft,
    dat je zulke leuke bloempotten hebt
    weten te scoren, ze staat prachtig.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je vingerhoedjes zijn prachtig. Jeetje wat een reis hebben sommige gemaakt. Gelukkig heb je ze weer terug.En de potten vind ik helemaal super.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie je, ik heb gelijk, stukjes stof leidden gewoon hun eigen leventje en die van jou wilden op reis -:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappig verhaal over die vingerhoedjes.
    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha ha, zulke kleine lapjes worden helemaal meegenomen en opgehaald ? Dure lapjes ondertussen. Maar het geheel ziet er geweldig uit. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal!!
    Of zijn vrouw was er ook mee bezig hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The timbles block quilt is wonderful!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor, die vingerhoedjes, en die geappliqueerde rand er omheen vind ik ook erg leuk staan. Ik zag vanmorgen dat je de giveaway helaas niet gewonnen hebt bij Supergoof (ik ook niet) Maar ik heb zo'n vermoeden dat je nog genoeg andere lapjes op voorraad hebt, dus je zult je vast niet vervelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn de vingerhoedjes mooi en wat een leuk huis heb je gebouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi verhaal, vingerhoedjes op reis. Het wordt een mooi quiltje als het klaar is als ik zo naar het voorbeeld kijk.
    En die kaarsenstandaard, die had ik ook meegenomen hoor voor 7,50. Het staat erg leuk met de mooie pot er op. Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat grappig vingerhoedjes op reis. Je hebt het idd erg gezellig gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve kleurtjes voor de vingerhoedjes! Gaaf die grote bloempotten, dat je daar dan tegenaanloopt he?! Je kantborduurtje is een plaatje! Liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jij hebt straks een vingerhoedjesquilt met verhaal!!
    en die kleine hexen zijn heel leuk om te maken: lekker priegelig!!
    veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dus als je geen blogberichtjes schrijft komt dat omdat het nieuwe huisje nog niet af is ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!