zondag 1 april 2012

Paashazen quiltje!



Net op tijd.... voor Pasen!

Het oorspronkelijke idee voor dit quiltje
was Sam en Sue
met een rand van verlengde hexagonnen....

Ik kon mij er niet toe aanzetten om hieraan te beginnen
het wilde gewoon niet lukken...

Wat moest ik ermee....
en na wat slapeloze nachten
werd het idee geboren
om helemaal opnieuw te beginnen!

Had nog geen paasquiltje...
dus ben ik  op zoek gegaan naar....
 leuke paashazen.....
maar....
helemaal niets naar mijn zin gevonden!

En toen....

Onder mijn potlood...
zijn deze verliefde paashaasjes geboren
mijn eerste eigen ontwerp!

ook de verlengde hexagonnen
zijn verandert
heb ze aan elkaar geplakt
en een reep houtstof als hek eromheen gemaakt!

Natuurlijk horen bij Pasen eieren
na lang zoeken heeft hij
de mooiste voor haar versierd!
Hij hoopt dat hij haar zo versierd, hihi!


Het quiltje is ook behoorlijk handgequilt
nog niet gestreken omdat ik een stift heb gebruikt...
dus vandaar de extra rimpels, hihi!

Ook de achterkant heeft een paasstofje gekregen

en nu...
ja nu ...

heeft hij een mooi plaatsje aan de muur gekregen!



Natuurlijk zou je de paaseieren
 kunnen vervangen door wortels!
Je zou dan bv. de wortelknoopjes kunnen kopen
die vaak gebruikt worden voor de neus van een sneeuwpop...

Dan zou dit paashazen quiltje veranderen in een
 leuke Kinderkamer quilt!

Het quiltje is 53 cm hoog en 50 cm breed!


Fijne week!
groetjes Marijke

24 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig fraai quiltje!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit een schattig quiltje geworden Marijke. Heel erg leuk ontworpen.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het een leuk ontwerp van eigen hand geworden! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd!!! Heel erg leuk geworden, klein maar fijn.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk Paasquiltje en dan ook nog helemaal zelf ontworpen *S*U*P*E*R*!
    Groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super van je gedaan, dit eigen ont-
    werp! Het is een heel lief Paasquiltje
    geworden zo, en ook nog zo mooi door-
    gequilt! Daar kun je echt trots op
    zijn!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een liefie is dit geworden zeg. Helemaal goed, zo voor de Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi quiltje Marijke !! Kun je er de hele Pasen van genieten...Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een lief quiltje! Die achterkant is ook leuk daar hou ik van waarom alleen de voorkant (lol) fijne dag, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk paasquiltje is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super leuk uiltjes zeg.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dit is een mooierd hoor
    knuffs, vero

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is gewoon heel mooi geworden. Eigen ontwerp klasse!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou hij is al verliefd geworden op haar hoor. Het quiltje staat heel leuk zo op die hanger. Nu moet ik nog inspiratie krijgen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is erg mooi geworden en wat geweldig dat je dit zelf zo ontworpen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. bedankt voor je berichtje

    heel mooi, prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is leuk!!! Gaaf ontwerp! Groetjes'
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattige quilt, super!

    Je hebt een award gekregen, kijk svp even op mijn blog.

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een supermooie paasquilt heb je gemaakt zeg!
    Ik kom hier via het blog van Carolien, ik zag dat je een chocoladelabje hebt, leuk, wij hebben er 2!
    Ik ga je volgen.

    groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kwam ik hier eigenlijk speldenkussentjes zoeken, val ik over jouw schattig paasquiltje!
    Dikke complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!