zondag 8 april 2012

Vrolijk Pasen! borduren en kikkers


Borduren....  aan "Het Kabinet"...

De eerste steekjes voor de tweede plank zijn gemaakt!
Moet er nog het één en ander bij verzinnen....
ik borduur nog steeds heel veel steekjes achteruit
(vind ik zo'n leuke uitdrukking van Lida)
maar als het lukt....
 ben ik wel erg tevreden met het resultaat!

Omdat het Pasen is....
 en ik de vraag heb gehad.... 
zou ik het paashazen applique patroon mogen hebben
geef ik jullie hem alleen het paasweekend  voor eigen gebruik,
quilters dit houdt natuurlijk in
 niet mijn patroon voor anderen kopiëren, verkopen of iets dergelijks!
Veel plezier ermee!

aanvulling 10 april....
de paashazen zijn hier niet meer te vinden,
die hebben hun kleding weer uitgetrokken
 en zijn nu weer onherkenbaar
in bos en wei, hihi!

Een stukje natuur in onze tuin...
Zomaar in onze tuin....
hebben de kikkers
een plekje uitgezocht
dacht eerst....
wat zit daar nu....


en bij nadere inspectie


bleek het een paartje kikkers te zijn
en die zaten daar heel op hun gemak
kon de prachtigste foto's maken


tjonge wat zitten die lang op elkaar.... echt uren!!!
na een halve dag waren ze ineens vertrokken....
en na even zoeken...


vond ik ze terug in de vijver
nog steeds op elkaar gepakt!
tjonge wat een volhouders, hihi!

de volgende morgen
riep DH we hebben kikkerdril in de vijver!


hoop niet dat dit allemaal kikkers worden
vind ze leuk, maar zoveel in onze postzegeltuin
 is weer erg overdreven, hihi!

Wens jullie een heel gezellig
Paasweekend!

groetjes Marijke


12 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende foto's van je kikkers in de vijver.
    Inderdaad niet te hopen dat 't allemaal kikkertjes worden en je vijver erg gezellig vinden......

    Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk quiltje van die 'zomerregen'! En het verhaal van de kikkers........ ik zou wat kikkerdril eruit scheppen en in een singel in de buurt uitzetten. Fijne dagen, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een familie wordt dit zeg, leuke quilt en mooi garen bedankt voor het leuke patroon en voor jullie ook Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook heel Fijne Paasdagen gewenst!
    Wat een mooi stelletje in je vijver,
    en zo prachtig op beeld vastgelegd!
    Dat zal erg gezellig worden in jullie
    vijver, want kikkers gaan altijd terug
    naar hun "geboorte"grond, weet ik in-
    middels uit ervaring...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor het lieve patroontje en wat een schattig quiltje!!
    Mooie foto's van de kikkers maar inderdaad niet te hopen voor jullie dat jullie straks een grote kikkerfamilie in de tuin hebben.
    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die Marian toch, wat maakt ze mooie dingen! Wat heerlijk dat je in je postzegeltuintje zoveel natuur hebt 'verzameld'!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk hoor zo'n kikkerstel, vruchtbare grond bij jullie?. Je kabinet is wel heel mooi aan het worden, fijne 2e paasdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende foto´s van de kikkers! Prachtig! Bedankt voor het paashazenpatroontje, nog tijd genoeg om er voor volgend jaar een quiltje van te maken.

    groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtwerkje heb je gemaakt! De foto's van de kikkers zijn enig! Mooi volg je zeker verder op hoor! groetjes Carine patchworkstarblogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk verhaal over de kikkers. Ik zou als ik jullie was maar vast starten met het uitbreiden van de vijver, als ik dat zo zie :-) Die borduurzijde ziet er super uit, wat een heerlijk zachte kleuren zijn dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahah bij jullie ook al zo'n plak kikkerrit.....Nou troost je maar ze worden echt niet allemaal een kikkertje hoor als er wat salmanders in de vijver zitten dan vreten die een heleboel op en de kikkers zelf vreten ook kleine kikkertjes....en de reigers niet te vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!