maandag 25 juni 2012

Klein Kippenquiltje en een Klein Kantje


Had zin om een klein quiltje te maken voor een kaal muurtje!
En al gauw een leuk patroontje van Els ( van Bobbin) gevonden!
En dit is 'm geworden!
Met lapjes uit de lappenlades, heerlijk zo'n eigen voorraad
en.... in de lades zitten bijna allemaal lapjes...
 die ik heel erg mooi vind, gek hè, hihi!
De oogjes zijn kraaltjes en de wielknoopjes zijn gekocht!
Had geen stokje om het op te hangen maar...
had in de schuur nog zwarte bamboe,
 van een struik die wij jaren geleden in de tuin hadden......
Daar een stukje afgeknipt en een kettinkje gehaald van een
hangende bloempot die ik niet in gebruik heb....
Ja zo kan het ook, goedkoop en leuk!

Afgelopen week bij de Quiltwinkel had ik een lapje stof gezien...
en dat zou geweldig bij mijn verzameling passen...
Welke verzameling???
Oude theedoeken...
de wit/rode theedoeken liggen te pronken
in de keuken vitrinekast, ik geniet er iedere dag van!
De quiltvriendinnen hebben gevraagd....
wanneer laat je eens een foto zien?
Nu bij deze dames speciaal voor jullie!


Zien jullie, hoe goed de lap, die ernaast ligt erbij past?
Daar wordt dus niets mee gequilt maar een theedoek van gemaakt!

Om nu nog meer dames een piekje in onze slaapkamer te geven...
De kamer is in strand en zee sfeer...


behang als zeekaart, met van allerlei verzamelde attributen
die met dit thema te maken hebben.
Nu slaap ik er niet alleen...  maar ook mijn quiltkamertje is daar! 


Daarom ook een bootje gevuld met garenklosjes!
Hele oude en hand- en machine garen!

En nog geborduurd deze week?


Ja,
weer een klein kantje is toegevoegd aan de Romantic Sampler!

Fijne week,
groetjes Marijke

15 opmerkingen:

  1. Het kippenquiltje is ontzettend leuk. En heb jij ook al een 'oude theedoeken tic'? Mooi hoor.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schattig kippenquiltje en je theedoeken zijn mooi geborduurd, zeg!
    wat eronder ligt met dat kloskant vind ik ook niet te versmaden!
    Mooie kleuren gebruik je toch voor je sampler..........en bai de wee, met dank aan jou, is de mijne AFFO!!!
    read my blog.......;)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kippenquiltje ziet er leuk uit, mooie opvulling voor een kale plek op de muur.
    Dat stapeltje theedoeken is ook heel verleidelijk. Ik kan ze ook moeilijk voorbij lopen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je kippenquiltje super gworden echt een plaatje.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Marijke, het werkt echt wel. Een goede stok achter de deur.

    Alleen... ik ben momenteel alleen maar met nieuw werk bezig... Hoognodig weer eens een oud "bijna-af" werkje te voorschijn toveren.

    Jou Romantique sampler wordt ook prachtig. Je kippenquiltje... zo lief... en dan dat stapeltje linnengoed....


    Leuk hoor dat bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, dat ik even mocht gluren in
    je slaapkamer; hij is heel erg sfeer-
    vol, mooi gedaan en verzonnen! En die
    theedoekenverzameling is ook al zo
    prachtig. En het kippenquiltje is
    helemaal leuk, en je kunt wel zien,
    hoe creatief je bent, met het verzinnen van het ophangsysteem!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het kippenquiltje schattig geworden zeg. Wat heb je dat weer snel gedaan. Mijn patroon ligt nog in de kast. Je foto;s zijn zo leuk, geven altijd het perfecte resultaat.
    De boot met klosjes is geweldig.
    slaap lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke quilt is dit en je borduurwerk wordt erg mooi. Prachtige verzameling oude theedoeken heb je en een geweldig mooie slaapkamer leuk die oude klosjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk kippenquiltje, en je kant borduurwerkje ziet er prachtig uit. Leuk je slaapkamer in zee/strand stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schattig kippen quiltje, de slaapkamer ziet er ook prachtig uit.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat we even bij jou binnen mogen kijken, het ziet er allemaal erg leuk uit! Je Kippetjes-quilt is prachtig en je theedoeken verzameling geweldig (ik spaar zo ook!) Je RS is weer opgeschoten, mooie kleuren gebruik je. Ik zal de mijne ook eens fotograferen en op mijn blog zetten! Leuk al die verschillende RS.
    Fijne dag, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So lovely as always! :)
    www.quiltworld2.blogspot.com
    Hugs, Ulla (from Finland)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig is je borduurwerkje alweer! Oud linnen is zo mooi, je hebt al een mooie verzameling. Je foto's geven alles heel mooi weer.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend lief kippenquiltje! En het oude linnen is puur genieten,...
    Pssst,.... ik heb een richtingwijzer jouw kant op staan voor de zon,....
    Hoop dat het lukt, het is de eerste keer dat ik dit doe,...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!