maandag 18 juni 2012

Sterren en een kantje...en een popje!


Deze roodbruine sterren gaan de blauw/beige/bruine sterren
wat meer warmte geven,
wel een hele moeilijke kleur om te vinden...
heb al een paar lapjes gekocht die het net niet zijn...
ach die vinden vast wel een plekje in een andere quilt, toch?

Ook is er weer een kantje bij.... heb het na veel achteruit borduren
 toch voor elkaar!


Waar ik mijzelf mee heb verwend is deze prachtige schaal
die ik heb opgemaakt met de houten stronken die nog op zolder lagen en
een Stephanotus losgehaald van het rekje waar het om gedrapeerd zat
en de tak hierop neergelegd...


Weten jullie nog dat ik zei: "Ik was nooit een poppenkind"?


Nou daar is verandering in gekomen, hihi...
Een paar weken geleden was ik in de kringloopwinkel...
 Vind het heerlijk om naar brocante schatten te zoeken,
oude rood/witte theedoeken,
oud glaswerk,
oude keulse potten en kannen,
mooie lijstjes voor borduurwerk,
spulletjes van vroeger.....

en daar lag ze... 
helemaal alleen in een bak....
een wat ingetogen, een beetje gekanteld  porselein gezichtje,
helemaal donkerbruin... alleen onder de bruinrode pony
 kwam huidkleur tevoorschijn....
Ze had bruine porseleinen armpjes en beentjes
met voetjes in bruine schoentjes en...
 kleurloze grijzige kleertjes...

Ach ik liep haar voorbij....
maar ze bleef aan mij trekken....
neem mij mee (het leek wel het sprookje van vrouw holle, hihi)
ze riep: "ik ben heel leuk en jij kan mij wel opknappen"...
ach voor 7.90 mocht ze met mij mee!

Haar pluizige haar werd gewassen met een zeeploze shampoo
het werd het meest mooie roodkleurige haar wat je kunt bedenken...
Gewassen, gedroogd en gekamd en er werden nieuwe vlechten gevlochten.
Het gezicht werd goed gewassen, zo goed zelfs dat haar lippenrood verdween...
maar die lippen werden al gauw weer bijgekleurd.
Arm- en beenstukken werden van bruin weer babyrose...
De kleertjes zijn vier keer in een sopje geweest...
Had nog nooit zulk zwart water gezien...
en uit het zwarte water...
kwam een bijna witte lange onderbroek...
een jurk, lichtgroenige rok met eraanvast een gebreid donkerblauw bovendeel
het geheel gecomplimenteerd met een losse sjaal met roos
en een grijs/blauwe gestreepte rok met schort.
Lief ziet ze er zo uit hè?

En zaterdagmiddag....


 heb ik heel gezellig met Elly en Annie in de tuin gezeten
waar we al het quiltnieuws konden uitwisselen
en genieten van de rozen!

groetjes Marijke

15 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pop, daar heb je echt goed aangedaan om haar mee te nemen, Heerlijk in de tuin kletsen met dat mooie weer. Je sterren zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stofjes gebruik je voor de sterretjes.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauww dat is nog eens een vondst die pop. Ik ben gek op poppen. ik heb nog een poosje fanatiek poppenkleding gemaakt (voor de babyborn) Nu niet meer, nu quilt ik :-)

    Je sterretjes zijn mooi, zullen er vast uitspringen tussen je blauw en bruin.
    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dot van eenpop zeg! En ze ziet er beeldschoon uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi is de pop, wat zal ze blij zijn, dat ze met jou mee mocht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi jouw sterren en je borduurtje, maar helemaal het beeldschone popje, wat een geweldige vondst! Ze is schattig! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zoals je beschrijft hoe je verliefd wordt op de pop !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fraaie keuze, deze roodbruine
    kleur bij de rest, echt prachtig! En
    wat een dotje van een pop; je hebt
    haar echt liefdevol opgeknapt. Leuk
    om te lezen hoe je dat hebt gedaan!
    Nu heeft ze vast een ere-plekje in je
    huis.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kleur sterren en die pop mag toch blij zijn met jou als moeder zeg. Ze ziet er prachtig uit, maar ze moet natuurlijk wel een naam hebben toch ?.Groetjes was gezelli zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je sterren zijn weer prachtig! verwacht ook niet anders. :-) Echt Crea Marijke die schaal zo mooi opgemaakt en de pop is ook een beauty.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige sterren.Leuke pop zegt de dochter van een poppenmaakster.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOOOO,, ik zie mijn pop van vroeger!!!!
    Wat is tie leuk!!!!!
    Je sterren zijn ook geweldig ,je borduur is super!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat pop met je mee mocht en zo prachtig is opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super leuke blog wat maak je prachtige dingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi borduurtje en je sterretjes zijn prachtig gefussycut (is dat een woord?) Wat de pop betreft ... je bent gewoon een ietsepietsje later een poppenkind *knipoog*.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!