zondag 22 juli 2012

Haken Borduren en Brocante...


Het eerste gehaakte gordijntje hangt....
Toch maar niet de schulprand eronder....
DH houdt van Strak en ik van Romantisch...
en zo hebben we een goede compromis!
Het tweede, wat breder wordende gordijntje is al opgezet
en de eerste haaksteken zijn alweer gemaakt!
Een heerlijk werkje voor in de tuin in het zonnetje!


En het kantje ging deze week in één keer goed!

Gisteren heb ik DH over kunnen halen...
om naar de brocante markt in Delft te gaan.

Jammer genoeg mijn fototoestel vergeten...
Maar als je op  Delft klikt, kan je vanalles moois zien!

 Delft is een prachtig mooi oud stadje,
nauwe straatjes, prachtige historische gebouwen
 en kerken met super mooie glas in lood ramen...
DH zei tegen mij: "heb je gezien hoe scheef ze staan"?
Nu dames hij heeft gelijk....
 de foto's waar de mensen tegen de toren van Pisa geleund staan
 om zogenaamd het gebouw niet om te laten vallen,
 zouden hier ook goed gemaakt kunnen worden!

De leuke antiek- en brocante markt is te bezoeken
op zaterdagen tot en met 13 oktober
  langs de oude grachten van de Hippolytusbuurt...
Wijnhaven, Camaretten, Voldersgracht en rond de oude Kerk!
Het is zeker een bezoekje waard,
 nu ik het eenmaal ben geweest, ga ik zeker nog een keer!


Er waren leuke kramen ...
Een linnen mangeldoek...
een houten kinderleest...
en drukletters uit een Franse drukkerij
zijn mee naar huis gegaan.

Deze week wordt een zomerweek
droog en met veel zon en een goede temperatuur...
Dus als het even kan...naar buiten!!!
en genieten van het mooie weer!
Want hier weten we nooit hoe lang het mag duren
en ieder uurtje is meegenomen, toch?

Wens iedereen een fijne Zonnige week,
groetjes Marijke

15 opmerkingen:

  1. Mooi gordijntje en een prachtig blok met kantjes!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk je gordijntje. Ik mis echt geen schulprandje hoor.
    Je borduurwerk vind ik 't einde, prachtig.
    Leuke vondsten heb je gedaan op de markt.

    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gordijntje is prachtig en er hoeft eigenlijk helemaal geen schulprandje aan.
    Gezellig zo'n brocante markt en je hebt leuke aankopen gedaan.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was het van plan, maar helaas er kwamen teveel andere dingen tussendoor, maar hoop a.s. zaterdag deze markt onveilig te maken en als ik dan met net zo'n gave buit thuiskom als jij! WOW!!
    Je gordijntjes zijn erg leuk geowrden en nu krijg ik ook weer zin in haaksteekjes!! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk,weer een gehaakt gordijntje......bijna jeugdsentiment........haha, al die meters die ik toen gehaakt heb.
    Leuk die brocante,ik ga eens zoeken of ze dat hier in de buurt ook hebben!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie gordijnen wat staan ze leuk, je borduurwerk wordt steeds mooier en wat heb je mooie aankopen gedaan. Ik ga het meteen opschrijven wie weet ga ik in mijn vakantie een keer die kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love the windows .... beautiful stitching my friend,
    amitiés de FRANCE

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg weer een heerlijk jaren 70 gevoel, wat leuk, dat dat weer terugkomt. Er moeten bij mij nog ergens een sprei en veel gordijntjes in de kelder staan.
    Wat een prachtig borduurwerk is dat!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk blog en bedankt voor de tip ik ga er zeker ook een keer naar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het gordijntje staat heel mooi. Goede mix van strak en romantisch.
    Je borduurkant vind ik ook zo mooi worden.
    Leuke aankopen van de brocantemarkt.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Marijke wat een pracht van een borduurwerk laat je zien met dat kantje.Je gehaakte gordijntjes is ook leuk om te zien vooral de herrineringen aan het haken dat volgens mij vele onder ons gedaan hebben.Groetjes en veel plezier met je mooie aankopen Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je gordijntje mooi geworden!
    En wat een prachtige dingen heb je
    kunnen vinden op de markt (dat houten
    leestje is zo schattig...). Je borduurwerk is ook al zo'n plaatje.
    Kortom, ik heb weer genoten van je
    foto's! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geworden het gordijntje.
    Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders was ik zeker eens naar de brocante markt willen gaan.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schattig dat gordijntje, heb zelf een randje voor een gordijntje gehaakt, boven en onder komen ongebleekte katoen die ik dan in zijn geheel met thee wil verven.Dat wordt een valletje. dit vind ik ook erg leuk, denk er even over na, mis het haakwerk, je kunt het zo makelijk oppakken.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo marijke,
    Dank je voor de reactie op m'n blog!
    Jij hebt ook een heel mooi blog, en ik zie hier ook je gehaakte gordijntje voor het raam het hangen,erg mooi hoor!
    Vroeger heb ik voor het hele huis ook gordijntjes gehaakt, en dat waren er héél wat,...12 stuks, het was in de jaren 80, in die tijd was de serie Doorvogels op TV.
    Daar zat ik dan bij te haken!
    Ik kom vast en zeker nog meer op je Blog neuzen!!!

    Groetjes van Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!