zondag 15 juli 2012

Een moeilijk kantje...en borduur- en ideeënboeken....

De Romantic Sampler....


Jeetje wat heb ik dit keer achteruit geborduurd....
eerst was de kleur niet goed.... dat heb je als je zelf je kleuren kiest...
 Netjes uithalen en opnieuw beginnen...
Maar dit kantje wou niet geborduurd worden....
wel 10x uitgehaald maar hij zit er nu op...
Niet helemaal oké, maar aanvaardbaar, hihi!
Het volgende kantje is gelukkig een heel stuk gemakkelijker...
Ik zou het borduurwerk zo in een hoek gooien...
maar dat doe ik niet... omdat ik mijzelf heb voorgenomen...
eerst dit borduurwerk af te maken en daarna aan de mooie
stoplap de Joppe te beginnen....
als je wilt zien hoe dit stopwerk eruit ziet kijk dan even bij haar
Prachtig ziet dat eruit hè... helemaal verliefd...

Wat ik wel op het ogenblik leuk vind om te doen is....


HAKEN

Zag in een oude handwerk Ariadne van mijn schoonzus....
zulke leuke gehaakte gordijntjes kreeg er gelijk zin om ze te gaan maken...
Een beetje linnenkleurige katoen gekocht omdat de overgordijnen
ook van linnen zijn en ze dan bij elkaar een eenheid gaan vormen...
Heb al twee bolletjes opgehaakt...

En gisteren werd het pakketje met boeken afgeleverd....


Prachtige Franse borduur- en interieurboeken.
Zo heerlijk om in te bladeren en ideeën op te doen...


Fijne dag,
groetjes Marijke

13 opmerkingen:

  1. Je hebt van die momenten dat je drukkerbent met achteruitwerken dan vooruit. Maar hetzit erin en als jij tevreden bent is het goed. Leuk die gehaakte gordijntjes. Zou dat weer terugkomen? Vast wel als je er vaker over blogt. Dan wordt het meteen een hype.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig borduurtje, ach, soms zit het je tegen, maar de aanhouder wint! Ja haken is weer helemaal in! Leuk is het geworden. Heerlijk om door boeken te bladeren, geniet ik ook altijd van.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat vervelend dat achteruitborduren maar ook heel herkenbaar hij wordt wel erg mooi, leuk haken, ik ben met grannies bezig tussendoor zo leuk om te doen, en de boeken prachtig net als de lapjes jij bent nog wel even druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar hoor, dat het soms niet zo
    loopt als je had gewild met je hand-
    werkjes. Maar heel goed, dat je toch
    volhoudt en het af gaat maken, want
    het wordt ongetwijfeld een prachtig
    borduurwerk! Lieve gordijntjes heb je
    ook gemaakt. En wat een zalig boeken-
    pakket, dat is weer een flinke stapel
    inspiratie!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zal jij een fijne zondag hebben gehad met zulke heerlijke boeken. Gaan we weer haken oh wat leuk alleen helllllllp wanneer dan? Maar wat jijngemaakt hebt is wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die boeken lijken me het einde om in te bladeren.
    Ooh het haakwerk van je is super. Ook heel leuk om te doen, zucht...
    maar ik doe 't niet. Veel te veel ander werk...

    groet, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt je borduurtwerkje toch prachtig mooi. Je haakwerk ook super en genoeg te lezen in je mooie tuin.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. he bah, vervelend dat achteruitborduren!! Die kantjes zijn soms lastige dingen, vond ik!!
    Maar knap dat je bestand bent tegen de verleiding van Joppe: die vind ik zoooooo leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De aanhouder wint, en daar heb jij je helemaal aan gehouden en het is heel mooi geworden. Gehaakte gordijnetjes, wat gezellig. Wat een geweldig stoplap is de Joppe. Knap van je dat je eerst de kantjes wilt afmaken. Ben benieuwd naar je nieuwe kleine quiltje, de lapjes zijn top!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je gordijntjes haakt. Mijn rolgordijn in de keuken is stuk, dat lijkt me een leuk alternatief.
    Je vermaakt je wel en ook nog een mooi pakket boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. beautiful stitching my friend !

    have a good day

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie Japanse sotffen heb je, ik ben benieuwd wat je hiermee gaat maken. Veel plezier ook met je haakwerk, het ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marijke,
    Mooi hoor in die beige-bruine tinten je borduuwerk, dat zie je niet zo vaak.
    bij het scrollen naar beneden, zie ik nu waar "mijn" boeken heen gegaan zijn. Leuk!!!

    ik vind je hond ook geweldig!
    groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!