zondag 8 juli 2012

Schaapje en RS roosjes.... en een schat aan dierbare oude spulletjes!

Deze week het Schaapje afgemaakt
het is een patroon van Els

Dit Hollandse Schaap is een avontuurlijk schaap
hij is de weide wereld ingetrokken...
Volgens mij krijgt hij het bij Daniëlle erg naar zijn zin,
we hebben een heerlijke dag gehad.
Jammer genoeg vergeten een foto te maken
dat we gezellig in de tuin zaten
en gewandeld hebben naar het tuincentrum...

Kon het niet laten......
 om toch weer een plantje mee naar huis te nemen,
eentje voor de verzameling echt blauwe planten
dat is best moeilijk....
 vaak heeft de kleur blauw toch een paarse gloed...
Maar als het dan ook voor mij een goede blauw is...

zoals de Salvia en de Ridderspoor en de Lobelia
dan kan ik er echt van genieten...
 vooral als het zonnetje gefilterd wordt door de druif...


Wat een heerlijk zonnetje hadden we ook gisteren...
heel wat anders dan vandaag...
de regen komt weer met bakken uit de hemel.

Maar...


dat is ook goed weer om te borduren...
 er zijn deze week roosjes bijgekomen!

En vandaag....

zijn mijn broer en schoonzus geweest...
En die brachten toch leuke dozen mee...
Maar moet even bij het begin, beginnen....

Mijn schoonzusje bezoekt voor de Zonnebloem
oudere mensen die graag bezoek ontvangen.
En een maand of zo geleden was ze bij
 een hele lieve mevrouw die aan haar vroeg:
"ik zoek een goed thuis voor spulletjes
waarvan je poppen beren e.d. mee kunt maken".
Weet jij iemand?
Ze dacht gelijk aan mij!
O0o, kijk eens wat zij allemaal voor mij meebracht!


Deze lieve dame heeft al haar dierbare spulletje aan mij gegeven...
Allemaal prachtige beren- en poppenhoofdjes, armpjes, beentjes en pruikjes
en patroontjes en het prachtigste kant!
Weet je... deze oude mevrouw zit nog achter de computer
en had ook mijn blog zitten bekijken...
Daarom heeft ze ook een stapel quiltnieuws en lapjes en erbij gelegd.
Bovendien heeft ze er een kindernachtjapon van haar moeder
in de doos gedaan we hebben een beetje gerekend
deze moet ongeveer uit het jaar 1900 zijn!
O wat een pracht... daar ga ik deze week in schatgraven!
Lieve Mevrouw heel hartelijk dank voor deze dierbare spulletjes!

fijne week,
groetjes Marijke

14 opmerkingen:

  1. Schattig dat schaapje. Leuke dagen heb je gehad.
    Wat zijn we rijk he met onze hobby?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief schaapje en wat ben je verwend, wat lief van mevrouw!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een schattig schaapje gemaakt, en wat lief dat je al die spullen van die mevr. gekregen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die lieve mevrouw is een SCHAT!
    En jij hebt het echt verdient!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige schat heb je gekre-
    gen van een schat van een mevrouw! Hier zitten wel heel erg mooie dingen
    tussen, wat zal dat genieten voor je
    zijn! En het schaapje is ook al zo
    leuk, en weet je... hier staat dus
    precies zo'n zelfde schaapje op mijn
    werktafel!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bofkont ben je. Dat moet wel een heel aardige mevrouw zijn. En je schaapje is een snoepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatten heb jij gekregen van de mevrouw, lekker neuzen en genieten maar! En uhh dat schaapje heb ik gezien gisteren heeft een schitterend plaatsje in huize Daan (lol) fijne avond, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het schaapje is een snoepie!!
    Lief van die mevrouw, om helemaal blij van te worden.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het schaapje is een snoepie!!
    Lief van die mevrouw, om helemaal blij van te worden.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat je nu deze bezittingen van een welgezinde dame mag voortdragen is toch een cadeau om te ontvangen. Koester het!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schat heb je gekregen! Prachtig! Zowel je borduurtje als je planten zien er schitterend uit! Hier begint de bloei van de blauwe monnikskap! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het schaapje ook zo leuk, die zal het goed hebben bij Daniëlle.
    En deze spulletjes zijn bij jou weer aan het goede adres.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een feest zeg, al die leuke dingen. Je borduurwerk is weer prachtig. De tuin lacht je toe, heerlijk hoor al die mooie planten.
    Wat een bofkont ben jij zeg. Ik wens je heel veel snuffeltijd en wat een leuk patroon ligt daar op de grond.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig schaapje en de spullen die zijn zeker prachtig net als je borduurwerk en je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!