vrijdag 17 augustus 2012

Frans borduurwerk en Ooo zoveel moois!!!

Frans borduurwerk!


Mijn allereerste borduurwerkje op 40 count....
een borduurtje uit het boek Fleurs de Digoin.
Wat kan een mens verliefd zijn op een stukje borduurwerk
en helemaal gelukt, wel uhh toch de kleuren een beetje verandert.
In de blaadjes werd bijvoorbeeld licht rood verwerkt
en dat werd het voor mij niet....


nu heb ik een soepbord die een beetje op dit patroon lijkt,
het is geen Frans bord maar zeer waarschijnlijk
een bord wat je bij een soepfabrikant kon kopen/sparen!


Hierboven zie je het Franse bord uit het boek,
lijkt goed hè?

Vorige week ben ik zo geïnspireerd geraakt...
dat ik mijzelf deze week heb verwend
 met een uitje naar de De Quilthoeve,
wat is het fijn voor mij, hihi, dat hun vakantie is afgelopen!
Gezellig met de dames thee gedronken en
hele leuke spulletjes gekocht....
Zo viel mijn oog, op deze fantastische vogelkooi!


Er kan vanalles aan opgehangen worden!
Zien jullie wat er allemaal al aan hangt?
Nee??? Wacht ik haal het even dichterbij....


Zo nu is het beter te zien hè.....
Wat vinden jullie van de borduurtjes?
Mooi hè, niet door mij gemaakt maar door mijn moeder,
heb er zes van haar gekregen, dus kan gaan afwisselen.
Natuurlijk zien jullie ook de leuke kaarten
 en de mooie linnen lapjes die ik heb gekocht!
Daarna ben ik het dorp Naaldwijk ingelopen....
er was een grote braderie door het hele centrum,
een behoorlijke kermis met grote poffertjeskraam en muziekpodium,
leuk verklede mensen en een soort nikkelen nelis in een futuristisch mobiel!
Al mijn spulletjes opgehaald en weer in de bus naar huis gestapt!
Een prima dagje uit!

Een tijdje geleden......
 had ik bij het  Quilterspalet een charmpack gekocht van Moda,
Bleuberry Crumb Cake.
Ze hadden ook het boek erbij waarmee je met deze stofserie
 leuke dingen kon maken, maar helaas hadden ze niet
de blauwe letterstof en had het boek daarom niet gekocht...
Daar kreeg ik later enorm spijt van omdat ik bij De Quilthoeve
 de blauwe letterstof kon kopen...
Ja..... toen was bij het Quilterspalet het boek natuurlijk uitverkocht,
ze wisten nog wel hoe het heette...


Gegoogeld..... en JA toen zag ik nog een paar winkels die
het boek hadden, omdat de prijs voor het boek en verzendkosten
bij deze buitenlandse webwinkel Casa Cenina 
beter voor mijn portomonnee zijn
en ze de borduurpatronen van Renato Parolin hebben en...
JA ECHT!!! wollen stoffen verkopen waar ik zo lang naar op zoek ben...
heb ik een bestelling geplaatst!


Wauw wat hebben ze een enorme collectie van handwerkspullen,
je kan wel een paar dagen op hun site doorbrengen, wat is er veel...
Je kunt gewoon met IDEAL betalen en hebt het suuuuper snellllll in huis!
Bovendien is er nu een Zomer verkoop waarbij je ook nog
korting kunt krijgen op je volgende aankopen.
Eergisteren besteld en vandaag al thuisbezorgd uit Italië,
een heel goed werkende website die je op de hoogte houdt
waar het pakketje zich bevindt zodat je bijna zeker weet wanneer
de DHL meneer aan de deur belt!
Nou hij werd met open armen ontvangen en kon een blikje fris krijgen,
helaas was dat de verkeerde vraag, de man was aan het vasten....
Sorry, maar hij vondt het toch gelukkig toch aardig van mij...

En.... wat moet je met borduurpatronen als je geen borduurgaren hebt???
Niets toch!!!
 Daarom heb ik op marktplaats ook nog borduurgaren gekocht
en vandaag afgehaald....
voor diverse mooie borduurtjes!


Zo ik kan voorlopig vooruit!

Een heel fijn zonnig weekend,
groetjes Marijke


18 opmerkingen:

  1. je vogelkooitje is heel gezellig en wat een leuke borduursels heb je van je moeder gekregen. heb even op de site gekeken van renato parolin en die hebben inderdaad veel. moet nog even verder kijken. met je borduurgaren kun je weer even vooruit zo te zien. fijn weekend tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder, dat het borduurtje precies hetzelfde is als op het bord,
    en zo mooi gemaakt! Leuke "vogelkooi",
    die hier ook al in huis hangt, maar dan in het wit op de kamer van mijn
    DD, en die linnen lapjes kon ik ook al
    niet weerstaan... Het allerleukste van
    je blogstukje is je tip voor die web-
    winkel; ik heb eens even gekeken, en
    wat ze daar hebben... onweerstaanbaar.
    Daar ga ik dit weekend eens even voor
    zitten. Bedankt voor deze supertip!
    Fijn weekend en groetjes van
    Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zeg, jij kunt even vooruit. Leuk.
    Wat een schattig vogelkooitje heb je.
    De borduurtjes zijn super. Grappig dat het ook op de borden staat.
    Geniet lekker van de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Wat een moois. Lekker van genieten en aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk om je avonturen te lezen,mooie aankopen, prachtig borduurtje heb je gemaakt en wat leuk die vogelkooi
    veel quilt/borduurplezier hoor

    groetjes
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Marijke wat een verhaal. Wat is je bloemenborduurtje prachtig zeg en je boek en alles, heel leuk.
    Leuke website. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk zo zie je je eigen werk terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi die vogelkooi en de borduurwerkjes komen daar goed tot zijn recht. Leuk om te lezen wat je nog meer hebt gescored. Nu maar aan het werk.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi is dat borduurwerkje. Die borden (van de soep) heb ik ook in de kast staan. Het Franse bord heeft er veel van weg.
    Leuk uitje naar de Quilthoeve. Mooi vogelkooitje heb je jezelf cadeau gedaan.
    Je hebt verder ook nog mooie spullen in huis gehaald. Met dat garen kun je ook wel even vooruit.
    Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk die mooie vogelkooi om je spulletjes aan te showen. De borduurwerkjes zijn allemaal even mooi...........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig dat je op mijn blog kwam kijken!
    Je hebt een echt handwerkblog. Vroeger deed ik dat ook, maar helaas kan ik het niet meer doen. Dus houd ik me meer bezig met kleine brocante vondsten en bloemen. Maar ik ga je werken volgen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi Marijke, wat een beeldig borduur heb je gemaakt!! en het past inderdaad leuk bij je bord, dus nu een tafelkleed??? En je uitje naar de Quilthoeve was voor mij een uitje om te lezen.....zo leuk! Het is daar ook altijd zo leuk!!
    Je sampler schiet ook al op, ik raak nog niet uitgekeken op de kleuren: supermooi!!
    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig borduurwerk zo fijntjes en wat een leuke vogelkooi. Wat er allemaal aanhangt vind ik ook erg mooi. Je aankopen zijn ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marijke, nou jij kunt inderdaad lekker vooruit met je nieuwe handwerrkspulletjes. Mooi die kleine borduurtjes van je moeder en helemaal leuk dat je kunt varieren in het vogelkooitje. Je linnenlapjes en je soepbordpatroontjes zijn ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi frans borduurwerk en wat lijkt het op het bord, knap hoor heb je dat zelf nagemaakt echt heeel goed. En heerlijk he zo'n boel projecten om te maken, ik vind het ook altijd heerlijk om nog het een en ander in huis te hebben, want ja je weet maar nooit, of we van de winter insneeuwen... of je ineens onverwacht thuis komt te zitten een werkje bij de hand is beter dan een werkje zoeken in het land

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig geborduurd en wat fijn dat je zo goed geslaagd bent met je aankopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig borduurtje! Het bord komt me bekend voor van heel lang geleden, mijn moeder had deze borden dus heb er vaak de tafel mee gedekt en afgewassen. Leuk. :-)
    Lieve groeten, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi borduurwerk ben je aan het maken, zo fijntjes.
    Leuke aankopen heb je gedaan.
    Ik ga eens even in die webwinkel kijken van Casa..... ;0)
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!