zondag 5 augustus 2012

Patchen en Borduren...


Ben eindelijk weer iets quilterigs aan het doen...
Wat is het toch inspirerend als quiltsters bij elkaar komen...
Had verteld dat ik blokken van de Shoo-Fly had liggen...
maar dat ik eigenlijk nog steeds de randstof zocht van Brannock & Patek...

En toen bracht Quiltvriendin M.... de stof mee
 waar ik mijn zinnen op had gezet...
zij had wel het pakket met de triangle papers gekocht maar...
niet de randstof gebruikt,
zodoende mocht ik haar randstof voor een klein prijsje overnemen,
super hè,
 daardoor kreeg ik gelijk zin om de Shoo-Fly blokken aan elkaar te zetten. 

Eerst puzzelen.. welk blok leg ik waar neer...
en begonnen om blokken aan elkaar aan het stikken...
Heb nog stapels blokken dus ben nog wel even zoet!

Ook ben ik verwend door een andere quiltvriendin M......
Zij bracht dit schattige bloemenbolletje mee van vakantie.


Heel erg leuk om een toefje bloemetjes uit de tuin mee naar binnen te nemen!
Ook had ze een geweldig leuk kinderpatronenboek
waar ik hele leuke ideeën uit heb overgenomen.

En...
deze keer veel geborduurd, zowel achteruit als vooruit, hihi!
Een gedeelte van een groot kantje!


En nu ga ik de tuin in, die vraagt echt om aandacht...
en als ik zo om mij heen kijk...
de planten binnen zouden ook wel een verzorgingsbeurt kunnen gebruiken.
Heb nog een zak aarde, daarom ga ik eens proberen...
of ik nog groene vingers heb, hihi,
en zwarte handen met rouwnagels krijg!

Fijne zondag,
groetjes Marijke

19 opmerkingen:

  1. Ik heb maar een gedachte wanneer ik kijk naar jouw Shoo-Fly; "wil ik ook". Werkelijk prachtig, en vooral een enorm mooi kleur gebruik! Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh LEUK patroon, fijn dat je nu verder kan met de quilt. Suc6 met je plantjes, en die randjes dat wordt POETSEN! (lol)fijne zondag knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een kleuren explosie zeg, heel mooi en het kantje je weet hoe ik daar over denk. prachtig. Succes met de plantjes ze krijgen als ik naar buiten kijk, in ieder geval genoeg te drinken.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marijke pracht van een blokjes zijn het geworden in deze kleuren en fijn dat je nu je stof hebt gevonden zodat je weer verder kunt.Veel plezier met tuinieren Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig dat bloemenbolletje!
    Je borduurwerk is echt prachtig, die kleuren!!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben helemaal gek van je borduur-werk, zo mooi. Maar je Shoo-Fly is ook prachtig!!!
    Wat een schattige bloemen, lief van je vriendin!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben helemaal weg van je randjes die je borduurt. Wat goed dat je de stof van een quiltvriendin hebt kunnen overnemen. Ik ben benieuwd naar het geheel. Dit stuk ziet er al veel belovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je borduurwerk wordt prachtig, ook je quiltblokjes vind ik heel leuk ben benieuwd hoe het er in totaal uit komt te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooie quilt en je borduurwerk is ook waanzinnig mooi.
    Heb je al zwarte/ groene vingers?

    Vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt heel erg mooi, de Shoo Fly-
    quilt! En je borduurwerk wordt ook
    steeds indrukwekkender!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een onwijs leuke quilt wordt die Shoo-Fly! En dat bloemenbolletje is ook zo leuk!
    Fijne avond,, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kleuren en stoffen van je quilt, maar ook het borduurwerk is prachtig. Het vordert al goed.
    Mooie bol voor bloemen, heb ik nog niet eerder gezien zoiets.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie werkjes alweer! Je borduurwerk wordt SCHITTEREND! De Shoo-Fly kleuren zijn prachtig ben erg benieuwd naar de rest. Dat je groene vingers hebt met zwarte randjes is niet erg want je hebt een prachtige tuin.
    Wens je een hele fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je nu die randstof hebt en weer lekker aan de slag bent gegaan! Je mooie borduurwerk wordt echt met de dag mooier, zo apart in deze kleuren!
    Lief cadeautje heb je gekregen, echt leuk voor zo'n klein toefje! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De shoo fly wordt prachtig mooie kleuren net als je borduurwerk die wordt ook steeds mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Merci pour votre message !!!
    beautiful stitiching my friend

    bisous de FRANCE

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!