zondag 2 september 2012

Borduurwerk en Quiltvriendinnen

Op het ogenblik helemaal in de ban van...
het borduren...
Vorig jaar heb ik dit patroon gekocht,
en nu is het echt de tijd om hieraan steekjes te zetten...
Heerlijk de herfst met z'n mooie warme kleuren,
en de gezelligheid in huis....
 
Ook bij het borduren, net als bij het quilten,
 kan ik het niet laten, om wat te veranderen...
zien jullie de verschillen???
 
En gisteren hebben een heerlijke dag gehad!
Samen met Daniëlle naar de  De Quilthoeve geweest,
wat hebben Ingrid en Wendy er weer een feest van gemaakt!
Leuke kramen met lapjes, borduurspulletjes van Simone en brocante...
natuurlijk zijn er wat spulletjes mee naar huis gekomen.
 
Ook hebben we leuke quiltvriendinnen gezien en gesproken,
Ageeth en haar moeder, Meta, Rennie, Marjolein en Annemarie,
Daphne en Angelika en andere leuke en gezellige quiltsters! 
Geweldig!
 
Natuurlijk gaan er altijd een paar lapjes mee naar huis
kan de verleiding niet weerstaan....
 
En thuisgekomen....
Lag er een pakje met een lief kaartje, van een bijzonder lieve vriendin,
die speciaal voor mij, in haar oude tijdschriften is gedoken,
om voor mij een patroon op te zoeken van een quilt,
 door haar gemaakt, waar ik helemaal verliefd op ben geworden!
En nu mag ik het tijdschrift een poosje van haar lenen
om te bestuderen en er aan te gaan beginnen.
Het zal wel een tienjaren quilt worden, maar ben er zo blij mee!!!
 Was al maanden verliefd en die verliefdheid ging niet over...
 deze quilt bleef in mijn gedachten en ging er niet meer uit...
En JA nu, kan ik deze droom waar gaan maken!
Dank je wel!
 
Fijne week,
groetjes Marijke
 
  

17 opmerkingen:

  1. Mooi borduurwerk, ja ik zie het verschil ;0)
    Mooie aankopen !
    Ben heel benieuwd naar welke quilt je gaat maken.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het ook geweldig leuk jou eens
    een keer "in het echt" te ontmoeten,
    samen met Danielle, die ik ook zo lang
    niet had gezien! Mooie lapjes heb je
    gekocht en dat borduurwerk, heerlijk!
    Ik ben ook zo dol op de herfst, dat is
    met stip mijn favoriete jaargetijde.
    Ik ben wel heel benieuwd naar de
    quilt, die je wilt gaan maken...
    Liefs van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een gezellige dag, met leuke ontmoetingen, is altijd goed voor de mens. Het verschil in je borduurwerk zie ik, jij houd van vleermuizen. Ben wel nieuwsgierig naar je verliefde quilt. (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met liefde opgestuurd, dat weet je!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig borduurwerk met een mooi verschil! Mooie herfstkleuren!
    Leuk om zoveel medequilters te ontmoeten. En ook heel leuk dat jullie patronen uitwisselen.
    En nu weer benieuwd wat er uit de nieuwe lapjes komt!

    Fijne dag en lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja verschil ik opgevallen, LEUK dat je er je eigen draai aan hebt gegeven! En wat lees ik gezellig op stap geweest naar de Quilthoeve met Daantje en lieve quiltsters ontmoet, geniet nog lekker na van alles. Knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer we hebben elkaar gemist, maar we hebben allebei genoten van een heerlijk dagje uit! Groetjes en veel plezier met je nieuwe patronen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai, Ja het was heerlijk om jullie weer te zien. Wat een drukte he en zo gezellig. Dan word je ook nog zo verwend aan het eind van de dag. Goh wat geweldig toch dat we dit zo mogen delen met elkaar.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk wordt tie zo joh! Al die kleine batjes! Veel plezier met de pompoen!! Niet te veel kwijlen in dat tijdschrift he? hihihi!!!
    XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat je je kunt omringen met zulke speciale vrienden! Dan voel je je wel veilig als al die 'batjes' in de buurt komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi boeduurwerk heb je gemaakt en lieve aankopen heb je weer gekocht, je hoeft je niet te vervelen...........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yes! Ik zie het verschil. Mooie aankopen op een gezellige dag, helaas ik had een andere afspraak, volgende keer beter plannen. Ben benieuwd naar je nieuwe project.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is leuk om al de mooie dingen die je maakt te kunnen bekijken.
    Je bent heel productief en zo bijzonder dat je door eigen ideeën toe te voegen er iets persoonlijks van maakt.
    Ik ben trots op je. groetjes Netty.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk blog heb je, en je maakt prachtige borduurwerken, complimenten.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heerlijk als je quiltdromen uitkomen!!
    en leuk borduurwerk, je hebt een mooie boom ipv de vogels, zie ik.
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marijke,
    Ben via borduren.startpagina op jouw blog terechtgekomen (en gelijk aan m'n favorieten toegevoegd :-).
    Je hebt vele leuke spulletjes (al dan niet) in de maak en daardoor begint het bij mij ook terug te kriebelen om te gaan quilten!
    Tot binnenkort!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!