zaterdag 8 september 2012

Droomquilt, borduren en de herfst is in aantocht....

 
Ben verliefd.....
tot over mijn oren verliefd op deze rozenlapjes
het begin van mijn droomquilt!
Wat heerlijk om met deze mooie stoffen te mogen werken
ze te aaien en hun kleuren te bewonderen.
De eerste 31 zijn gesneden en er zullen er nog veel volgen
hoeveel??? erg veel!!!
Het patroon is een echte puzzle...
Je moet het echt controleren wat er staat...
de ene keer met... en de andere keer zonder... naadtoeslag
er worden veel stukjes papier gevouwen en gemeten want
als je zou doen wat er staat....
worden er stukjes te klein versneden...
het is nu al eenmaal gebeurd.... maar ben nu op mijn hoede,
 ga vanaf nu alles eerst van papiertjes vouwen,
 dacht toch echt dat ik lapjes ging snijden,
 maar het is voorlopig meer freubelen, hihi!
kortom een echte uitdaging....
 
De lapjes met rozen doen mij herinneren aan deze prachtige bos bloemen...
 
 
 
En op het halloween borduurwerk is er een kat geborduurd
 die het niet leuk vindt
dat er een enorme spin voor z'n neus is gaan hangen!
 
 
De tuin is aan het veranderen...
  de herfst komt met rasse schreden dichterbij....
De zon staat nu al zo laag aan de hemel,
dat hij bijna niet meer in de tuin schijnt...
 
 
De libelle is dit jaar vaak een bezoeker van onze tuin...
 
 
en vanmorgen lag dit blaadje in herfstkleur in de waterloop
voor mij is de herfst echt begonnen...
 
 
en met de herfstkleuren in de tuin, zonder de zon
vind ik de tuin toch ook een plaatje waard!
 
fijn weekend,
groetjes Marijke
 
 


20 opmerkingen:

  1. Wat een mooie lapjes. Ik ben benieuw wat dat gaat worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like very much your fabric choise! I wait the next step :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mijn 'ding', de lapjes.
    Ben benieuwd wat het wordt.
    Wat ziet je tuin er schitterend uit Marijke, zelfs zonder zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige rozenstofjes heb je en die kleuren om van te kwijlen. Doe maar voorzichtig aan. Hier in Leiden lijkt het wel of we weer aan de zomer beginnen zo warm is het al! Hele fijne zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige stoffen zijn dit, en wat heb je een heerlijke tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie plaatjes allemaal. Je tuin ziet er ook fantastisch uit!!!
    Fijn zonnig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie rozenstofjes, ben benieuwd wat je er van gaat maken. Ja de herfst is weer in aantocht goed te zien in onze tuinen, maar nog even genieten van dit mooie weer............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je lapjes zijn mooi, wat een mooie antieke kleurtjes. Je hebt daar ook al zo'n mooi tafelkleed.
    Je tuin is prachtig. En de herfst is ook mooi!
    Geniet nu nog van een paar prachtige nazomerse dagen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooie rozenstofjes, ben benieuwd wat hier uit gaat komen. De kat vind ik ook geweldig.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleuren. Was dat jouw trouwboeket? Of zo maar een bos bloemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh die lapjes.....ja die zijn heeeeel erg mooi. Wat ga je maken dan, ik ben erg nieuwsgierig ;-)
    Hopelijk laat je ons snel meer zien!!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke tuin heb je en ja het wordt herfst, maar we genieten nu eerst van een fantastische nazomer! Enig borduurwerk, maar ben helemaal stuk van de prachtige rozenstofjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, dit doe jij dus met al die prachtige lapjes! Ik ben heel benieuwd
    wat het gaat worden en de kleuren en
    printjes, die zijn alvast beeldschoon!
    Ik kan me ook zo verheugen op de
    herfst, dat is mijn favoriete jaarge-
    tijde, en inderdaad, je kunt het al
    helemaal merken in de tuin en daar-
    buiten. Wat een mooie tuin heb je,
    prachtig!
    Liefs van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf zijn ze zo bij elkaar he, mooie mengeling!! Snijze in ieder geval. Hier is het herfst hoor, de bomen ruisen behoorlijk, zitten nog vol blad maar het gaat kleuren!! Oeps, grooooote spin hihi! Hier in de tuin wonen een boel familieleden van hem of haar, griebels!! XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtige stofjes, echt om te aaien!!!
    en die herfst........bleh, mag van mij nog even wachten, hoor!!
    groetjes, Sylvia

    laatste poging, heb al 3x een foute code ingetoetst......grrrrr

    4x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo Marijke, we zullen even zien of het gelukt is........gaat ie......klik

    BeantwoordenVerwijderen
  17. nou??? Hartstikke goed gedaan, meis!!!
    groetjesss, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Marijke, ik ben ook helemaal weg van deze prachtige rozenstofjes. Heb je ze verzameld? En wat gaat het worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De tuin is prachtig evenals je nieuwe lapjes voor de droomquilt.
    Leuk borduurtje.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!