zondag 25 november 2012

Kartonnage, Kalenderpopje en Borduren....


Vandaag kan ik al de kartonnage cadeautjes laten zien....
want vandaag worden bij mijn moeder
alle verjaardagen gevierd...
(alle gemaakt van de kartonpakketjes van Rinske Stevens)


Dit schrijfmapje heb ik gemaakt voor mijn moeder
die morgen 79 jaar wordt en heel wat brieven schrijft,
 heb dezelfde soort stoffen gekozen als de klepdoos
die veel gebruikt wordt in haar huis!
Natuurlijk krijgt ze er een leuk bloemetje bij!

Voor mijn lieve schoonzus Mirjam
die afgelopen donderdag jarig was...


heb ik dit doosje gemaakt...


en er waxinelichtjes bijgekocht want die verspreiden
net zoals zij zelf dit doet, warmte en licht!

Voor mijn schoondochter die 30 november jarig wordt en 
in verwachting is van onze kleindochter...


Heb ik voor de babykamer dit doosje geplakt..


Daarvoor heb ik speciale wattenstokjes voor baby's gekocht
waar ze het doosje mee kan vullen.
Hierbij krijgt ze nog een cadeaupas van de H&M 
om zelf nog wat leuks te kunnen uitzoeken.

Afgelopen week heb ik het Kalenderpoppakketje opgehaald
en ben er op mijn eigen tempo aan begonnen
en ja wel wat verandert, dat hoort nu eenmaal bij mij hihi!


en ook ben ik een klein borduurtje aan het maken van
Little House Needleworks "warm winter woolens"
het witte truitje wordt geborduurd met Wisper
een wollige pluizige draad wat een warm
effect geeft....


Lekker stormachtig weer is fijn om thuis te zijn...
met een grote pot thee wat lekkers en een handwerkje!


Fijne dag,

groetjes van Marijke



21 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens Marijke, wat zien je dozen er prachtig uit en dat borduurtje in een woord schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige dozen, Marijke!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kadoos. De eerste stof met
    roosjes vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou de ontvangsters zullen stuk voor stuk blij zijn met deze mooie dozen. Wow, vooral die map voor je noeder is prachtig. Zit er een duidelijke beschrijving bij die pakketten van Rinske?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie doosjes en map heb je gemaakt zeg, zullen ze wel blij mee zijn............maar je borduurtje word ook lief......gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wunderschöne Dosen. Habe lange keine mehr gemacht. Folge jetzt Deinem Blog und freue mich auf Deine nächsten Posts.
    Liebe Grüße
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zullen ze allemaal blij zijn met
    hun prachtige cadeaus! Geweldig mooie
    doosjes heb je gemaakt, evenals het
    guitige sneeuwmannetje en het nieuwe
    borduurtje wordt ook al zo mooi, met
    dat aparte garen erbij (dat ik nog niet kende...) Je bent echt heerlijk
    bezig!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn stuk voor stuk prachtige kado's Marijke. Leuk werk ook hè.
    Het borduurtjes is ook heel schattig.

    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn dit prachtige dozen, gefeliciteerd met je moeder en wat ben je met nog veel meer moois bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat een prachtige doosjes heb je gemaakt zeg. Ze zijn stuk voor stuk even mooi. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige mooie dozen en de schrijfmap vind ik ook heel mooi!
    En gefeliciteerd met alle familie die jarig was.
    Het stormde heerlijk. Ik ben er vanmidddag even tegenin gegaan. Was lekker.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze allen prachtig. Ik doe zelf ook graag kartonage, dus ik weet wat je gemaakt hebt. Mooi. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige dozen heb je gemaakt, complimenten. Je borduurtje begint er ook leuk uit te zien. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zijn heel bijzondere kado's die jij maakt, heel uniek en als perfectioniste, die jij bent, zijn ze ook heel mooi afgewerkt. En leuk, dat we ze nu nog kunnen bewonderen op je blog. Ben benieuwd naar het handwerkje wat je nu onder handen hebt.
    Groetjes van Netty.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schattig doosje voor de kinderkamer. De rest ziet er ook mooi gemaakt uit, maar mijn oog valt op het leuke stofje.
    Ik maakte veel dozen met papier, met stof ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met de jarigen. Ze krijgen mooie cadeaus van jou. Leuk dat je moeder zoveel brieven schrijft. Ze zal in haar nopjes zijn met die prachtige map.
    Mooi borduurwerkje ben je mee bezig.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schattige cadeautjes en allemaal heel passend voor de ontvangsters! Je borduurtje wordt ook al zo mooi! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi Marijke, lekker bijgelezen! Wat een onwijs leuke en mooie kartonnage heb je gemaakt! Het LHN borduur is echt LHN: altijd zo leuk!!
    Dat Sint werkje is ook leuk, tis al helemaal december bij je!
    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Marijke, wat heb je weer prachtige dozen en schrijfmap gemaakt! Ook jouw Galender-Girl is prachtig en ik wist al dat je het ging veranderen, :-) leuk hoor. Het borduurtje ben ik flieft op, schitterend!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie dozen en schrijfmap heb je gemaakt zeg. Dit heb ik nog nooit zelf gedaan, maar het ziet er erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!