vrijdag 7 december 2012

Zin om even binnen te kijken? deel 2

 
Vandaag de sfeerhaard versiering...
 
Vind het altijd heel erg leuk een open haard...
jammer genoeg hebben we geen schoorsteen
maar dit sfeerhaardje is een goed alternatief!
Het haardje krijgt in deze tijd zijn groene takken
en schaats kerstsokken (nee niet zelf gemaakt)...
 
 
bovenop staan de wilgentenen boompjes
met deze kerel met slee met pakjes...
 
 
Er naast staan....
De grote Notenkraker vroeger gekregen van mijn ouders uit Duitsland...
Het rechter kerstmannetje stond vroeger bij mijn oma
en had vroeger een batterijverlichting zodat het lantaarntje
echt kon branden...
het dennenskieërtje met skistokken is een oudje van mijn andere oma
en het puntmutspopje is er een van ons thuis
De linker is mijn eigen aanvulling op dit gezelschap...
 
 
"O Dennenboom" zingt het sneeuwpop gezelschap met het wierookmannetje....
 
 
En als laatste deze winterman!
 
En als het donker wordt....
 
 
Ziet het er zo uit!
 
Vindt het zelf altijd erg leuk kersthuizen te bekijken,
morgen deel 3 voor de liefhebbers!
 
groetjes van Marijke

17 opmerkingen:

  1. Jazeker heb ik zin om even te kijken in je gezellige kamer.
    Heel erg leuk is je haard zo. Prachtige Kerstfiguren ook.

    groet, Heleni


    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat ziet dit er gezellig uit en wat leuk om het verhaal achter al die prachtige stukken te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi sfeertje,en het hard geef ook nog warmte,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom maar op met deel drie. Ook ik vind het altijd leuk om in andere (kerst)huizen te kijken.
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh c'est merveilleux ! bravo c'est magique !

    bisous bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O gezellig en wat leuk die oude figuurtjes van je Oma. Ben benieuwd naar deel 3.
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om bij je te kijken.
    Wat mooi dat je nog zoveel poppetjes hebt met een herinnering. Dan zet en kijk je er toch anders tegen aan.
    Het is sfeervol Marijke!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er gezellig uit, en wat mooi allemaal!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje Marijke wat ziet het er geweldig sfeervol uit bij je. Nou dat kan je wel zeg! Op deze manier kan de ware kerstgedachte wel binnen komen. Ik geniet van je blog. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke kerstversieringen laat je zien,ik kom meteen in de Kerststemming.Kijk al uit naar deel 3.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat de winter nu maar komen! Jij bent er klaar voor! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je het gezellig zo. erg leuk gedaan. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel gezellig Marijke en wat ook zo bijzonder is, dat aan elk figuurtje een verhaaltje zit. Fijne dag nog. Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Héél gezellig!!!
    Altijd heerlijk die sfeer .
    Geniet er maar heerlijk van.

    Fijne dagen Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kerst in huis geeft toch altijd een speciale sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er geweldig uit, zo sfeervol.Ik zou niet kunnen zeggen welk plekje ik het mooiste vind. Het is een mooi geheel. Je komt in een sprookjeswereld terecht. Ik wens je met allen die je dierbaar zijn een gezellige Kerst en een Goed Nieuwjaar in alle opzichten. Gr. Netty

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!