donderdag 6 december 2012

Zin om even binnen te kijken in ons Kersthuis? deel 1

 
 
Zullen beginnen bij de boom?
Ja een nepper, maar zo handig...
Hij kan zo in elkaar worden gezet,
zodat hij toch op het kleine tafeltje naast de bank past!
Dit jaar is hij versierd in het rood...
 
 
Het was een verrassing wat er allemaal uit de doos van zolder kwam.
Had de rode spulletjes al jaren niet gezien...
En weet je, had dit jaar leuke paddenstoeltjes gekocht bij de Action
en toen de doos werd uitgepakt zag ik dat ik al vele jaren
rood/witte paddenstoeltjes verzamel in allerlei soorten en maten!
Heb er dus, zonder ik het zelf wist, weer een verzameling bij, hihi!
 
 
Er zat in de doos géén piek
 maar wel een schattig antiekerig schaatsenrijdster,
weet dat zij vroeger bij ons thuis in de boom hing
en nu mag ze hier de top van onze boom versieren!
 
 
En als het donker in huis is...
vind ik de boom z'n mooist!
Het licht maakt haar magisch
ze doet mij denken aan
een ouderwets Engels olieverfschilderij...
 
Zit op de bank naast de boom met de rozenkransquilt
ja nog steeds niet doorgequilt, denk dat het ook weer niet in dit jaar het label AFFO krijgt...
ach.... quilten is een hobby toch?!? hihi!
 
Morgen zal ik een ander stukje van versierde huiskamer laten zien...
 
groetjes van Marijke

15 opmerkingen:

  1. Oh, das ist aber ein schöner Baum. Du bist aber früh dran . Unser Baum wird erst Heilig Abend geschmückt.
    Aber es sieht wnderschön aus.
    Liebe Grüße
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig de kerstboom op. Wat een prachtige lichtjes heb je erin. En dat zie je inderdaad als het kamerlicht uit is.
    Zelf vind ik zilver en wit altijd mooi, maar dat consequente rood heeft ook wel wat.
    Gewoon lekker van genieten Marijke!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook gek op lichtjes en hier dus overal kaarsen en kaarsjes! Staat gaaf jouw boom! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marijke wat is het leuk om nog iets van vroeger thuis in de boom te hangen het komt allemaal wel een keer terug zie je wel.Ook ik heb alle kerstballen nog van toen wij klein waren we zijn thuis met drie kinderen en mochten altijd elk jaar met kerst bij de hema een bal uitzoeken dus als ze een keer in de boom mogen heb ik er weer mooie gedachten bij maar mis mn ouders dan ook weer heel erg.Geniet ervan groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laat ons maar lekker meegenieten van je gezellige kersthuis. Altijd leuk. Ook hier staat de boom inmiddels. Lekker knus weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn jullie snel met de kerstboom. Je hebt een mooie boom en hij is leuk versierd. 's Avonds is het zeker gezellig met de lichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt helemaal gelijk Marijke, het lijkt inderdaad net een olieverfschilderij. Prachtig. Wat een sfeertje.
    Ik krijg ook weer zin om de boom op te zetten. Ga ik vandaag maar eens werk van maken.

    groet, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie boom Marijke, en van die gezellige lichtjes erin. Ga binnenkort ook de boom opzetten, krijg er helemaal zin in.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig boompje, ik heb zelf ook veel rode ballen maar toch gekozen voor zilver:-)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wilde nog even wachten met de boompjes, maar als ik dit zo sfeervol zie staan, dan moet het hier ook maar snel neergezet worden.
    Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie boom hoor, ziet er gezellig uit. Ik herinner mij dat mijn moeder vroeger ook een aantal van die kleine paddestoelen had, die in de boom of in een kerststukje konden. Ik vond ze altijd erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het toch weer gezellig bij je.
    Een prachtige boom. Ik heb ook nog zo'n paddestoeltje en een vogeltje met een staartje. Leuk he al die dingetjes van vroeger.
    Wij gaan hem zondag opzetten, eerst komt de sint nog morgen. fijn weekend.
    Mijn moeder zei altijd een draadje per dag is een hemdsmouw in een jaar.
    Dus je rozenkransquilt komt echt wel af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O dat is zeker erg mooi, ik hou ook van zo'm boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige boom heb je! Ik heb die van
    mij vanmorgen neergezet en dit jaar
    voor het eerst sinds tijden een klein-
    tje, die hoog op een tafeltje kan staan, met het oog op kleine, ontdek-
    kende handjes (dus dan weet je, wat je
    te wachten staat...)!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ee mooie boom heb je er van gemaakt, gezellig hoor.
    Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!