woensdag 9 januari 2013

Spelen met Emma....


Wie Emma is...
Emma is de nieuwe BOM van het Quilterspalet,
 daar was ik afgelopen zaterdag en kwam in de ban...
want daar hing in vol ornaat...
de Emma
(een ode aan de eerste koningin/regentes van Nederland
en haar opvolgers van de troon)
en nu ben ik in de ban van de bom Emma...
 gelijk de achtergrondstof en papierenmalletjes gekocht...


Het eerste gedeelte van deze quilt staat in de
Quilt en Zo Nr. 19!!!

En het is de bedoeling dat we voor nr. 20 in de winkel ligt...


Het middengedeelte met ster plus sashing maken.
Daar ben ik dus aan begonnen...
DH lief aangekeken of hij voor mij van zolder
een plaatje piepschuim wou halen...
Daarom zit ik nu mijn blokjes
 met korte witte applicatie spelden...
op het piepschuim vast te prikken...
Werkt fantastisch en het is heerlijk om
te puzzelen met de stukjes...
net olienootjes eten (kan je ook niet mee ophouden...)


Goed gelukt hè...
 en allemaal uit eigen voorraad!


fijne dag,
groetjes van Marijke

22 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat een mooie warme tinten heb je gebruikt. Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf, wat een schitterende stofjes heb je gebruikt en ook de manier waarop vind ik geweldig! Veel succes met het vervolg, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig blok en wat heb je mooie kleuren gebruikt. Ik denk dat ik straks maar even naar de winkel hol.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. snap dat je in de ban van deze quilt bent geraakt. wow wat een mooi middenblok heb je gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mooi! Ik zat al te twijfelen of ik deze ook ging maken. Dat wordt nu alleen maar meer, die twijfel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er al prachtige uit met deze kleuren !

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige mooi kleuren !!
    veel plezier met het maken van je nieuwe bom . gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Marijke, wat prachtig, wat kunstig!
    Het lijkt me heel veel werk, maar het wordt een hele mooie quilt!
    Heel veel plezier met het eraan werken!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat wordt dat een schitterende quilt, Je kleurtjes vind ik prachtig, en wat een werk. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een stralend middelpunt heeft je Emma al. Leuk om het bij je te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, Prachtig, Prachtig, Prachtig, Prachtig, Prachtig, Prachtig,Prachtig, Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi! Geweldige kleuren!
    groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het middenstuk heeft in ieder geval prachtige kleuren. Veel plezier met het maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf Marijke dat je mee doet. Het is echt een prachtig patroon wat die meiden ontworpen hebben. Kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterende stofjes gebruik je! Wat wordt dat prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi!

    Bijna jammer dat ik al klaar ben, was zo'n leuk werkje.

    Groetjes,
    Evy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat wordt die mooi. Ik mag nog niet beginnen, moet eerst wat af maken van mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik kan me helemaal voorstellen, dat je
    voor deze BOM bezweken bent! Wat een
    fraai patroon en wat leuk om zo met je
    stofjes te kunnen spelen (het lijken
    me overigens wel pietepeuterig-kleine
    wybertjes...) en wat heb je er een
    pracht-ster van gemaakt!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sehr, sehr schön.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!