zondag 3 maart 2013

Ik kan niet heksen....


Ik kan niet heksen, hihi... maar wel een stitchery maken!
Vorige maand ben ik begonnen met dit patroon.
Had het al een paar jaar in huis...
Maar was in de veronderstelling dat de quilt 
 66 1/2 x 72 1/2 cm zou worden...
Had niet in de gaten dat ze met " inch bedoelden...
Toen ik het patroon ging uitpakken...
 en de enorme vellen papier zag....
dacht ik gelijk.... dit word het niet!
 Zo groot kan er niet aan mijn muur hangen...
Ook de stitchery maken door dubbele naden van het patchwork
zag ik niet zitten... 
Bovendien zijn de krijtjes waar ze het geheel mee inkleuren
hier niet te koop...
Het patroon bleef liggen totdat er op het prikbord stond
dat er nog meer mensen aan deze quilt zouden beginnen...
Voor mij was het een begin van veranderen...
Het patroon moest kleiner....


Zo werd er geplakt en verkleint...
en besloot er ook geen quilt van te maken...
Ook het inkleuren met krijt of iets dergelijks
 ben ik nog niet van plan... 
Wat het dan wel wordt????
Een behoorlijk grote stitchery


De bezem is in de eerste maand met verschillend garen gemaakt..



En hier zie je wat er deze maand bij is gekomen...
 het gehele onderste deel... behalve het label is af!

Dichterbij zie je....


Het spinnenweb, tekst en spinnen beter...


Zoals je ziet borduur ik met verschillende kleur garens...
dat geeft kleur, aan deze stitchery!

fijne dag,
groetjes van Marijke

10 opmerkingen:

  1. hij is prachtig maar wel heel groot ,dat had ik ook niet gedacht//goed van je om het te verkleinen ...
    succes met het maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, ook ik heb helemaal niet in de gaten dat het zo'n joekel van een quilt zou zijn....jou oplossing ziet er toppie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is wel een uitdaging Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door " kun je behoorlijk in de war gebracht worden.
    Ik denk dat het geheel aan jou toevertrouwd is om het aan te passen en er iets moois mee te maken.
    Veel succes met heksen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij ziet er nu al prachtig uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat had zeker een joekel van een quilt
    geworden! Zoals je het nu maakt, wordt
    het echt heel mooi, met de verschillende kleuren garens! En wat
    heb je al veel gedaan, het lijkt toch
    wel een beetje op "heksen" ;)
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een enorm project, zo te zien wordt het erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er prachtig uit, en wat een klus om dat te verkleinen. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi maar wat een werk moet dit zijn als je hem op volle grote maakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!