vrijdag 1 maart 2013

Letterbak het Alfabet A t/m O...


Ben begonnen met het Alfabet,
dat vind ik echt in een letterbak horen.

Deze maand zijn de
A t/m O 
geborduurd!

Het stramien wat ik gebruik is
White Orion Evenweave 32 ct (12dr/cm)
als borduurdraad heb ik zwart DMC 310 gekozen.
Het gratis alfabet is een ontwerp van http://www.stitchstitch.info
en heet Mariage.

Weet je...... zat een beetje te denken....
hoe krijg ik elke letter, straks met het inlijsten, 
netjes op de zelfde hoogte???
Want als de letters zweven, 
in het ene hokje hoger of lager als de ander,
 dan is dat een storend gezicht...
Daar heb ik het volgende op gevonden...


Zoek op het patroon het midden van de horizontale letter
daar zet ik een streepje bij...
Vouw dan het borduurlapje dubbel (bovenste lapje als voorbeeld)
kras er even een vouw in, met mijn nagel,
dan weer open vouwen dan weet ik het midden...
Dan neem ik mijn eerste gecentreerde letter
en leg die onder het nieuwe borduurlapje 
zet er een felle lichtbundel boven
 (ik gebruik het goedkope handige tafellampje van Ikea)
en zie je de letter eronder doorschijnen?
Even tellen op het patroon hoever de nieuwe letter
vanaf het midden begint en...
natuurlijk ook als de letter hoger begint,
zoals b.v. de O
wat draadjes naar boven tellen...
En dan JA!
heb je de perfecte zelfde hoogte als je andere letters!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

14 opmerkingen:

  1. Mooie letters heb je gekozen.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi zo in het wit zwart , ik ben heel benieuwd naar hoe het er in de letterbak zal uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige letters. Ben benieuwd hoe het gaat worden. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt mooi, de geborduurde letters
    in de letterbak! Wat een ingewikkeld
    gereken om ze goed te krijgen, maar
    het zal er ongetwijfeld prachtig gaan
    uitzien! Veel plezier ermee en
    groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie letters heb je geborduurd, een heel gepuzzel nog maar erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De letters zijn heel mooi, wat zal dat leuk staan in een letterbak!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Slim idee! veel succes met het borduren van de volgende letters!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, de letters worden echt heel mooi. Ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, Marijke. Ik zag net ook al een letterbak voorbij komen waarin letters worden geborduurd. Een mooi project!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent al lekker opgeschoten met je alfabet, succes met de andere letters. Bedankt voor de tip voor het centreren, is wel goed om van tevoren over na te denken. Fijn weekend, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie letters voor in een letterbak.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit gaat vast ook een mooie bak worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie letters heb je en wat heb je er al veel. Ik zoek ook altijd eerst het midden uit voordat ik ga borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marijke, ik ben denk ik op ruim een kwart van de romantic sampler, hij is erg mooi maar ik heb er wel priegeloogjes voor nodig, en dat gaat zomers het best.

    groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!