woensdag 15 mei 2013

De Rozenkrans is af!!!

De rozenkrans is na twee en een half jaar eindelijk af!
Heb er de laatste weken intensief aan gewerkt!
De rozenkrans is 1.18 m in het vierkant.
Eigenlijk was het originele patroon van Jacqueline de Jonge
net niet vierkant... maar omdat ik deze quilt eigenlijk voor 
de lage tafel bij de bank heb gemaakt moest hij vierkant worden.
Heb geluisterd naar mijn trouwe reactie schrijfster,
die schreef.... wat een zonde als tafelkleed...
Daar heeft ze, nadat ik er zoveel pijn en moeite aan heb besteed,
helemaal gelijk in!!! 
Dus dank je wel voor je wijze raad Ageeth!
Heb er daarom toch wel een strook aangezet 
zodat ze nu ook aan de muur kan hangen!
De rozenkrans is met de machine gepatcht 
en met de hand zijn er
 784 kleine-, 60 middel- en 60 grote-, totaal 904 blokken gequilt!!!
Heb er pijnlijke vingertoppen van...
Wie weet er een snelwerkend middeltje voor?
Maar de pijn is snel vergeten nu de quilt een mooi plekje 
boven de bank heeft gekregen!
Ben er blij mee!
Op www.bij-marijke-thuis.blogspot.nl kun je nog meer foto's vinden!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

23 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden. Wat een werk hé? Jammer van je pijnlijke vingers. Hopelijk geneest dat snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een snelwerkend middel. Geen ervaring mee, maar wel wat tips.
    Het blarenpleistertje voor koortslippen blijkt erg goed te werken. Ook voor kloofjes. Vond ze eigenlijk wel duur, maar als het goed werkt misschien het geld wel waard.
    Verder hebben wij altijd honingzalf (apotheker) in huis. Beetje erop en dan een pleistertje. Werkt ook geweldig. Ook op andere wondjes.
    En de rozenkrans. Duim op hij is geweldig.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw Marijke mijn complimenten. De quilt is prachtig. Een tip.... Als je er genoeg van hebt, ik heb ook een donkere bank. Dan hang ik de quilt wel bij mij op. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Marijke, veel mooier aan de wand. Hij verdient deze mooie plaats. Wat een beauty!! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt hard gewerkt zeg! Je vingers bloeden er van... Maar het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zegt dat 't even duurde, maar dan heb je wel wat.
    Wat is tie mooi geworden Marijke.
    Ook een super plek voor deze prachtige rozenkrans.
    Ach, die vingers helen wel weer.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel erg mooi en hij hangt daar prachtig!!

    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is prachtig geworden, en je pijnlijke vinger heb ik ook geen oplossing, ze zeggen op die vinger ook een vingerhoed doen, maar dan kan ik niet pitten, maar misschien een probeersel waard. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi!!!
    Prachtig, heb ik nog niet eerder gezien ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Marijke wat is het een BEAUTY geworden! Voor je vingers heb ik geen middeltje (rust?) sterkte ik hoop dat je snel weer aan een nieuw project kan verder prikken. Fijne avond knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige quilt!
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jequilt s schitterend geworden. Je hebt er ook mooie stof voor gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De rozenkrans is erg mooi geworden. Als mijn vingers zeer doen na het quilten smeer ik er altijd Bepanten zalf op. Dit wordt ook veel gebruikt voor babybilletjes. ik doe dit voor dat ik naar bed ga en de volgende dag is het al een heel stuk opgeknapt.

    Succes er mee, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De quilt is prachtig.
    Wat een werk! En wat een voldoening!
    Voor je vingers volgens mij een goede handcreme, glycerona. Zelfs mijn vader zweert erbij.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ge-wel-dig,dat is toch de pijn waard,echt mooi,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige quilt !

    Groetjes en sterkte met je vingers maar het resultaat is het wel waard denk ik.

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige quilt,heel mooi in de kleuren die je hebt gebruikt en het hangt geweldig boven de bank.Sterkte met je vingers.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is prachtig geworden, idd zonde al tafelkleed deze mag schitteren. Succes met de pijnlijke vingers want zo zien ze er wel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allemensen wat is tie prachtig zo boven de bank!! Ohhhh al die vierkantjes!! Dat is nog eens doorzetten he?!! XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Passei para uma visita.
    Você fez um belíssimo trabalho!!!
    Ótimo início de semana!
    Beijinhos do Brasil
    ¸.•°✿✿⊱彡

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!