zaterdag 22 juni 2013

Het Peulenboomhuisje

Vind appliqueren nog steeds heel leuk,
vaak maak ik nog steeds de vormen omgestreken om een mal
en dan verstevigd met verdunde stijfsel...
Maar ook sommige delen met de needle turn methode,
vind alleen dat je als je omgestreken applicaties maakt
scherpere en mooiere vormen kunt maken.

Nog één zelfverzonnen huisje te gaan
en nee ik maak niet de schulprand,
maar gewoon een brede rand!

Maar ben daarna wel toe aan een nieuwe applicatie uitdaging,
niet een voor de naaimachine of rafel afwerken
maar netjes de rafel naar binnen afgewerkt...
Nu dacht ik aan een William Morris Quilt maar
nee die worden gezigzagd op de naaimachine...
en ik wil eigenlijk iets met veel verschillende vormen,
en met veel kleur...
Zit aan de English Basket te denken....
maar heb nog geen patroon...
Of een uit het nieuwe boek...
Kortom ideeën zijn welkom!

Fijn weekend,
groetjes van Marijke

9 opmerkingen:

  1. Weer een leuk en mooi huis erbij. Je zou er zo willen wonen.
    Een nieuwe applicatie quilt?
    Ach ja, er zijn er zoveel die nog op mijn lijstje staan.
    Ik heb met heel veel plezier aan de English Baskets gewerkt.
    Succes met je keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verzonnen weer! Je zoekt een applique uitdaging? Misschien is deze nieuwe BOM van Esther Aliu wat voor jou? Ik ga deze zeker downloaden. http://estheraliu.blogspot.nl/2013/06/introducing-love-entwined-1790-marriage.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Euh... applicatie-ideetjes??? Heb je
    misschien een dagje de tijd? Ik heb
    er meer dan je op kunt noemen, en even
    zoveel manieren om ze te maken. De
    William Morris is prachtig, en kan ook
    best met de hand, hoor! Maar veel ver-
    schillende vormen en veel kleur?
    Misschien de Civil War Bride? Of Phebe? Of ook erg leuk: Auntie Green's
    Garden (zal ik binnenkort op mijn
    blog zetten) of een heuse Baltimore of een ontwerp van Susan Smith of
    Karen Cunningham of, of, of....
    je begrijpt, ik zou helemaal gek
    worden van alle mogelijkheden!
    En zoals Kathinca hierboven al zegt,
    de nieuwe BOM van Esther Aliu ia
    ook een pracht-uitdaging, die ik
    zeker op ga slaan. Veel succes met
    de keuze en nog een fijn weekend
    verder! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een mooi huisje, en wat een energie heb je, Weer een applicatiequilt....Succes met het bedenken welke of het wordt.
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het heel mooi worden, Marijke, maar ik kan je geen ideetjes geven.
    Dus wens ik je veel succes bij het zoeken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat een mooi blok!! Ik moet er nog drie, en daarna zet ik er ook gewoon een rand omheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh mijn hemel Marijke kan je nog rustig slapen met die verlangens voor een applicatie quilt. Volgens mij geeft Ageeth je een stel schitterende ideeën Succes ik hoor er wel van..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi blok. Ik kan je de bountifull quilt ofwel civil war bride quilt aanbevelen dat is een en al applicatie of phebe daarin wordt ook erg veel geappliceerd of een baltimore.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de stofjes ook zo mooi, net als het hele blok. Succes met het zoeken naar het volgende project. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!