donderdag 4 juli 2013

De top een maandje huizen is af! En de eerste steekjes...

Waar zitten de knuffels naar te kijken?
Een maandje huizen quilt top is af!
Het begon allemaal met het idee en patroon van Jeanneke
het was haar idee om iedere dag van het jaar een huisje te maken.
Voor mij... was dat teveel, 
vond het gepruts met zulke kleine stukjes,
en de hoek van dak naar schoorsteen niet echt leuk om te doen.
Daarom heb ik er een maandje huizen van gemaakt!
Ook de sashings tussen de huizen vond ik minder...
dus ook die hebben het veld geruimd! 
Zo is het toch nog een aardig quiltje geworden!

De eerste steekjes zijn gequilt...
Wauw, wat glijdt de naald gemakkelijk door de 3 lagen, 
je hoeft bijna geen kracht te zetten...
Wat er anders is? 
Voor het eerst quilt ik met wollen tussenvoering,
 i.p.v. Hobbs 80% katoen en 20% procent polyester!
Krijg zelfs zin om er een steekje bij te zetten...
zou ik echt plezier in het quilten krijgen?

Fijne Zonnige dag!
groetjes van Marijke

20 opmerkingen:

  1. Je huisje zijn erg mooi geworden. Het is wel een idee om het zo te doen. Leuk omdat bij jou te zien. Ik had namelijk al van iemand anders de tip gehad om het zo te doen. Nu ik het bij jou zie, zie je ook gelijk hoe het er dan uit komt te zien: mooi dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou best de hele dag door kunnen quilten als het zo gemakkelijk gaat.
    De huisjesquilt ziet er ook al zo mooi uit.Ik vind 'm erg leuk geworden en die donkere rand maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk doorpitten,..
    Ben net klaar met mijn summer Stars,.. mis het dan wel weer,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marijke,
    Nieuwe ideeen kunnen best weer meer zin ontwikkelen. Dus ik wens je heel veel plezier.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een schatje zo, dat kleine
    huisjesquiltje! Ik ga het ook eens onthouden, dat doorquilten in wol, want dat lijkt me ook wel wat. Het
    wordt erg mooi!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vergeet ik de huisjes bijna joh, lief zijn ze zo geworden, 1 maandje huur is te doen he?! Maar zo heb je toch een behoorlijk dorp bij elkaar geprikt! XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De quiltsteekjes ..... ook prachtig! 3x is scheepsrecht!!! XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor je maandhuisjes, en als het quilten zo goed gaat wie weet waar je nog toe komt.
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk quiltje is dat geworden,ik ben ook niet verder gekomen dan een klein huizenquiltje en je kompas-blokje is super geworden leuk om te doen he.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een schattig quiltje heb je ervan gemaakt! Gelukkig dat zo uit de bouwput gekomen zijn: de moeite waard.......;)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooi die huisjes, en leuk dat je er plezier in hebt om de home sweet home door te quilten.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet het er goed uit en dan nu mijn vraag, wanneer je er wol als tussenvulling tussen doet, kun je het dan wel wassen. Ik ben nog een beginneling en heb geleerd, alles katoen i.v.m. de krimp. Ik hoop antwoord te krijgen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi quiltje en wat een mooi quiltwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hoor, je bent lekker bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your top came out great!! I am also making this quilt but mine is still in pieces in envelopes in a box!!! I have up until July done and the rest part way done hope fully soon !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wilma ik kan je niet mailen je hebt no reply maar hier mijn antwoord heb nog nooit een quilt met wollen tussenvulling gewassen.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vreselijk leuk, die huisjes! Ik gebruik ook altijd een wol vulling, en was de quilts altijd in praktisch koud water, en het blijft zo mooi. Het quilten is echt heerlijk, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg mooi geworden! Veel plezier met het quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je huizenquilt is prachtig geworden en de home sweet home natuurlijk ook, ik ben nog niet zover dat ik al kann gaan quilten, maar mijn home sweet home schiet ook al op!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!