dinsdag 2 juli 2013

Het Kompas en de bzzz bijtjes!

Het eerste stukje...
 Het kompas is af!
Merk dus steeds meer dat ik appliqueren leuker vind dan patchen!
Wist al dat ik samplers prachtig vind maar 
helemaal niet leuk om zelf te maken!
Maar appliqueren is een heel ander verhaal...
dat is net olienoten eten daar kan ik niet vanaf blijven!
Even nog een stukje en.. nog één, hihi!
Het moeilijkste van de BOM Love Entwined is...
 dat je lid moet worden van YAHOO
om het patroon te kunnen downloaden. 
Na een dag puzzelen...
 heb ik het voor elkaar gekregen om mij aan te melden.
Maar dan daar foto's neerzetten...
 dan beginnen ze met termen zoals EPG te goochelen en dan nog in het Engels, dan is het ineens een stuk ingewikkelder dan het eigenlijk is, want met hulp van Jane was het zo gepiept! 
Dank je wel!

Wat ik ook afgelopen week heb gedaan is...
de Home Sweet Home gedubbeld!
Voor het eerst wol als tussenvulling gebruikt, 
ben benieuwd hoe dat quilt!
Nog geen quiltsteekje gezet... 
want appliqueren blijft nou eenmaal leuker!

Waar ik vandaag ook van ga genieten is...
Zoals die mevrouw gisteren op de radio zei:
"Wat zag ik vandaag? 
Een grote ronde bol,
Het geeft licht en
ook warmte... 
Was bijna vergeten hoe ze eruit zag....
de Zon!
DH en ik die luisterden schoten beide in de lach, als dat geen heerlijk nieuws is weet ik het niet meer!

Fijne Zonnige dag!
groetjes van Marijke

24 opmerkingen:

  1. Je kompas is mooi geworden, wat ga je snel. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je snel gedaan, erg leuk geworden.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Marijke, wat moooiii al. Die bijtjes zijn super.
    Kijk, ben ik niet de enige die moeite had met aanmelden. Maar uiteindelijk is 't toch gelukt.
    Ja heerlijk hè, appliqueren. Ik ben er ook een groot fan van.
    Ik ga nog niet beginnen aan de LOVE, omdat ik eerst andere af moet maken.
    Gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zondag begreep ik er nog niet zoveel van hoe dat nu moest worden, maar nu zie ik dat je een kompas hebt gemaakt, heel mooi!
    Enne...je mooie huisjesquilt wel afmaken he! Daar is hij veel te mooi voor!
    En geniet van de zon!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is mooi geworden, en met die super-leuke bijtjes erbij! Mooie
    kleurkeuze ook, en wat heb je dat snel
    voor elkaar. Ik pieker nog even rustig
    verder...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, mooi kompas!
    Enne, leuk hoor dat je Home Sweet Home gedubbeld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig blok! En succes met doorquilten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het wordt prachtig! Grappig... ik vind het nog steeds lastig om mijn weg te vinden door de wirwar van berichten op yahoo...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo leuk vind ik je kompas, vooral de rond vliegende bijtjes:))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leukidee om de bijtjes zo te gebruiken. Het ziet er meteen
    Vrolijk uit zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supers hoe jij die rondjes hebt gedaan !
    Denk dat ik daarvoor ook eens op zoek ga naar de juiste maat.
    Ben ook net lid van de groep en ja dat engels altijd weer he, kan het wel lezen maar zelf juist typen dat is dan wat anders.
    Gr, katty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een mooi kompas Marijke. Wol is geweldig fijn om mee te quilten, heel soepel glijdt de naald erdoor. Ik ben benieuwd of jij dat ook zo prettig zult vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zie dat ook niet zitten en dus laat ik dit allemaal aan mij voorbij gaan, maar zo hou ik nog een beetje tijd over voor mijn steekjes! Je HSH ziet er prachtig uit! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig, wat is hij mooi geworden, en inderdaad dat engels.... aanmelden ging wel maar ik heb een instelling gedaan dat ik alle mail krijg van iedereen, nou daar zit ik niet op te wachten, nu maar kijken hoe ik dat kan veranderen. Ben nog niet zo ver dat ik kan beginnen . heb wel de patronen geprint.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind je compas erg mooi. Inderdaad appliqueren is een heerlijk werkje.

    groeten Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is leuk geworden met die bijtjes. Mooie kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Marijke ik had je kompas al gezien op de yahoogroep, hij is fantastisch !!!
    Ik heb vandaag mijn kleuren op mijn blog gezet die ik wil gaan gebruiken.
    Mag ik jouw naam ook in het rijtje van LE Quilters zetten die ik op mijn blog heb staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die bijtjes en het kompas zijn geweldig! Ik zit ook op de lijst, heb de instelling daily digest en dat is al veel. Ik zit erover te denken de quilt in creamware kleuren, lichtblauw met crème te maken, maar misschien is het contrast dan niet groot genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. The bees are PERFECT! I am so impressed.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WOW look at you! I love this compass and are those beads? or fussy cutting? LOVE IT!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo mooi, je bijtjes op je kompas! Je Home Sweet Home is een plaatje, en wol is heerlijk om te quilten. Toen ik dat eenmaal had geprobeerd, wilde ik niets anders meer. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij is erg mooi geworden. Wat mooi die bijtje rondom. Veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Your center looks really good ! Love the colors!!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!