donderdag 18 juli 2013

Love Entwined taartpuntjes!

Als ik zo de foto zie denk ik i.p.v. een kompas,
aan de zon!
De kleur op de foto is flets in vergelijking met in het 'echie'...
Heb vandaag het eerste blaadje gemaakt 
op de manier van Jane!
Kan zeggen werkelijk erg leuk om zo zonder speld of lijm
needleturn applicatie te maken!

Zit nog wel erg te dubben over de rand, 
hoe ga ik hem maken?

En zet ik de rand er nu al omheen...
Met applicatie patronen kan de stof wat inkrimpen
 daarom knip je de ondergrond wat ruimer af
 zodat je later een mooi recht resultaat krijgt!
Maar als je nu al de rand erop moet zetten dan 
heeft het extra stof aanknippen niet zoveel zin...
Als de applicaties de stof laten krimpen dan 
krimpt de rand mee...
Zou de rand gaan golven???
 Of blijft mijn ondergrond glad???
Als ik de rand er later opzet dan 
heb ik de kans om een rechte lijn te maken maar...
vind het niet leuk om dan achterop te zijn...
ondanks dat ik niet alle randen maak!
Kortom dilemma!
Ik slaap er nog een nachtje over!

groetjes Marijke

12 opmerkingen:

  1. Echt een zomers zonnetje... prachtig!!! Jij zult nooit meer vergeten dat wij nu van die prachtige zonnige dagen hebben.

    Ik ga eerst ook volgens de needleturn methode proberen te appliqueren. En mocht dat niet bevallen dan ga ik vanzelf verder met een andere techniek.

    Leuk om overal de Love Entwined in wording te zien. Veel plezier met het appliqueren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zonnetje ziet er prachtig uit. Ben benieuwd wat je gaat doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! Ja, het is echt een stralende zon...
    Wat een handige tutorial heb je maandag geplaatst. Ik patchwork niet zo veel, maar dit ga ik wel een keer uitproberen!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende zon en passend bij deze mooie zonnige dagen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het mooi Marijke! Of het nu de zon is of een kompas, het is weer een prachtig handwerkstukje!
    Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van het vervolg.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh meid, dat ziet er werkelijk prachtig uit !!!! wat komt dat mooi uit op dat donkere stof.
    Ik heb ook nog geen idee hoe ik die rand ga doen LOL

    trouwens ... waar koop jij dat hittebestendig spul waar jij die mallen mee maakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig op die donkere achter grond !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het wordt mooooooiiii!!! Helaas, mijn
    stof is nog steeds niet binnen (ik begin hem echt te knijpen, want ik kan
    me nu dus echt niet meer beheersen).
    Ik maak hem dan (nog)wel niet, maar
    volg het natuurlijk wel, en ik weet al
    heel zeker, dat ik er de zigzagrand
    pas na het appliceren van het middelste blok aan zou zetten, omdat
    de stof altijd intrekt bij applicatiewerk. Als ik dan de stof
    achter de applicaties heb weggeknipt,
    hem hebt geblokt en gestreken, dan
    gaan pas de zigzagjes erop!
    Fijn weekend en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat mooi Marijke. Het komt zo prachtig uit op de donkere stof.
    Ageeth beschrijft hoe zij het zou doen met de zigzagrand. Ik ben het helemaal met haar eens en zo zou ik het ook doen. Maarja, zover ben ik nog lang niet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is geweldig, je hebt het zo mooi ge-appliceert, de kleuren zijn super en mooi op elkaar afgestemd, echt een beauty van een zonnetje!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een zonnebloem zou ook nog kunnen, en erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi met een donkere achtergrond.Ik wacht ook met de zigzag-rand tot het middelste gedeelte klaar is.Het is zo leuk om te doen ik ben helemaal verliefd op de quilt.
    Fijn weekend Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!