zondag 14 juli 2013

Stukje verder met de Sterrenhexquilt! Eerste werk van deel 2 van de Love Entwined!

Weer een een rand van 8 sterren eraan gezet...
En zo groeit het werkje wat bijna overal mee naar toe kan...

Morgen komt  Nu is het tweede deel van de Love Entwined... er!
Alvast de achtergrond gesneden
 voor het middenblok en...
de tweede rand.
 Had nog 2 meter en 31 cm in mijn voorraad liggen,
  ooit gekocht...het laatste van een rol,
 mooie bruine stof!
 En laat het nu echt op de millimeter genoeg zijn 
voor deze quilt, dat is boffen hè!
Het patroon op de lijnen afsnijden 
en in elkaar plakken is een hele klus.
Handig is om bv. in het inch vierkantje de blz.nr. te schrijven 
 dan hoef je niet te gaan puzzelen met het in elkaar plakken.
Zelf heb ik eerst de omtrek in elkaar geplakt
  daarna de 6 middenbladzijdes aan elkaar
 en dan het middendeel erin geplakt! 
Als je ook nog dit patroon in diagonalen en 
het midden vertikaal en horizontaal vouwt,
dan kan je zowel van je de lijnen die je op je stof strijkt of rijgt 
makkelijker op het patroon terug vinden...

Hoe groot ik deze quilt ga maken?
Hieronder het voorbeeld van Esther...
Ik ga dus het middenstuk maken,
 met de hier op de foto gele rand en
 de volgende rand met de verschillende blokken.
Dan wordt de quilt ongeveer 1.40 in het vierkant!
Precies een mooie maat voor mij aan de muur!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

14 opmerkingen:

  1. Hier is die ook uitgeprint en ik ben al aan de gang gegaan hihihi ....
    wat wordt die andere quilt ook prachtig zijn. Bl;auw en bruin vind ik een erg mooie combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt je sterretjes quilt mooi zeg, prachtige kleuren. Succes met het tweede deel van Love Entwined.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, je sterrenquilt! Doe je ze met kartonnetjes? blijft een van mijn favoriete methodes. Toch lekker hè?, dat tijdsverschil met 'down under'... Dan kunnen we eerder dan gedacht deel 2 uitprinten. Bij mij zit het ook al in mijn map, en ben begonnen met de voorbereidingen voor de zigzag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marijke,
    Je sterrenquilt wordt heel mooi!
    En heel eerlijk gezegd ben ik niet zo thuis in de leer van het quilten, maar het kijken is voor mij wel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt je quilt mooi erg ingewikkeld en je sterrenquilt wat een idee ik ben zelf ook sterren aan het maken gewoon om het ea te proberen maar had nog geen idee hoe ze aan elkaar te breien je hebt me geinspireerd! Tnxs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn prachtig Marijke, je sterrenkleuren zijn helemaal mijn kleuren, echt heel mooi. Spreken elkaar snel weer. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Marijke je sterren-hexagons en je nieuwe quilt wordt wel een hele uitdaging zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je sterrenquilt ziet er prachtig uit, je gaat snel met de Love entwined bom.

    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier is deel twee van LE ook geprint en ik ga even zien wat ik er vandaag aan kan doen. Wil wel graag het hele patroon aan elkaar geplakt hebben..
    Geniet ze; ik volg je vorderingen graag hoor! ;)
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je sterrenhex wordt prachtig! En ik ga voor alle zekerheid
    deel 2 toch ook maar printen, al heb ik geen idee hoe je die lastige wybertjesrand in elkaar zet. Je stofkeuze is supermooi, en wat een bof, dat je precies genoeg had van die mooie bruine achtergrondstof. Ik ben heel benieuwd naar je deel 2! Veel plezier ermee,
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die kleuren en patroontjes vind ik prachtig.
    Wat een mooie maar ingewikkelde quilt lijkt me die andere. Leuk om het allemaal te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke combinatie van sterren en hexagons! En die nieuwe quilt, oohhhh wat een plaatje! Heel veel plezier er mee! Ik ga je vorderingen volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke sterren-hexagonnen, gebruik je de mallen van Petra Prins?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a wonderful sterrenquilt.
    I translated your blog and found some really nice hints from you to make such wonderful stars. Yesterday I watched all the great videos from Sue Delay. It really helps me a lot to understand how to do EPP.
    Keep up your great work!
    Brigitte/A

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!