woensdag 21 augustus 2013

Appliquick quiltje is af en... de LE zigzagrand...

Het quiltje van de appliquick cursus is af...
Niet helemaal naar mijn zin, maar af...
Zelf heb ik de staafjes niet aangeschaft ben namelijk
allergisch voor...
allerlei metalen zelfs edelmetalen...
Maar... vond de workshop wel erg leuk
en heb er weer wat mee geleerd!
Met andere hulpmiddelen kan wel de zelfde techniek 
worden gebruikt..
Maar... zou ik het echt vaak gaan gebruiken?
Nee, ik vind het gedoe met de lijm niet fijn.

De eerste drie lengtes van de Love Entwined zigzagrand
zitten  bijna vast en kan zeggen...
De punt met de dubbele naden van de verschillende stoffen
wegwerken is een hele kunst...
Goed naar de tutorial van Jane gekeken en het lukt...
de een wel mooier dan de andere...
Maar oefening baart kunst zeggen ze toch?!
Nog ruim 5 lengtes te gaan...
Ondertussen ben ik wel de stoffen aan het kiezen voor de
bloem/hart/figuren...
die worden toch iets anders... 
Ook de kleuren komen niet van de eerste
stapel lapjes die ik had uitgekozen...
Weer een nieuwe uitdaging!

fijne dag,
groetjes van Marijke

17 opmerkingen:

  1. Je Love Entwined goed bekeken en ik moet zeggen Marijke .....vind het toch wel erg mooi worden. Niet makkelijk he zo zigzaggen. Ik ga ook mijn eigen weg zoeken met net appliquicksetje. Ik heb ook niet zoveel met lijmen. Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ! wat een leuke paddenstoel;)
    en je LE, ja die is echt mooi,is een werk maar dan heb je ook wat he :)))
    Succes verder ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig paddenstoelquiltje!
    Ik heb naar je rand zitten kijken; doe je dit met kartonnetjes?
    Ik overweeg ook juist om lijm aan te schaffen, ben met apple core bezig..
    Waarom vond je het niet fijn werken?

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tutorials van Jane zijn geweldig, hé ?
    Je LE word super...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je rand wordt mooi Marijke! En deel 3 zal ook weer bijzonder worden. Ik ben ook nog aan het peinzen over de kleurcombi van de hartbloemen. Komt vast goed. Ben zelf niet zo van lijm bij stof ( gaat bij mij altijd een kliederboel worden...) dus hou het op freezerpaper en gewoon naald en draad. Maar heb wel een bokkepootje en statèprikkers. En die werken ook!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is wel een lieverdje geworden, het paddenstoelquiltje.
    Ik heb die apliquick ooit ook geprobeerd, maar het is echt niets voor mij, en het lijmen al helemaal niet. Ben meer van de aplislow... Je LE wordt supermooi, helemaal met de zigzagrand (al kan ik me zo voorstellen, dat het enorm veel werk is om het er mooi op te krijgen, maar het lukt je heel erg goed).
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Paddenstoel is mooi geworden, ben ook niet zo van het lijmen. Je zigzag rand wordt erg mooi, je hebt eer van al je werk. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je LE wordt prachtig! Altijd weer een kunst om mooie puntjes te krijgen, maar dat is goed gelukt!
    Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is toch een leuk herfstquiltje geworden en je hebt weer wat geleerd. Mooie rand aan de LE. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, ik ben niet zo bekend met al die termen, ik ben volkomen leek, maar ik kan wel zien dat ik het leuk geworden vindt. Ook het herfstquiltje is leuk.
    En ik vind het leuk om de LE steeds maar te zien groeien.
    Succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je paddenstoeltje leuk geworden, hoezo niet tevreden, de mijne moet ik nog afmaken. Het is inderdaad wel leuk om te doen. Je zigzag rand is een echt kunstwerk aan het worden ik begrijp wel dat het lastig is, maar dan heb ook wat als hij klaar is, echt mooi.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een klus hè die zigzag. Maar het ziet er al prima uit hoor. Ik ben wel aan het plakken gegaan ( met een saté prikkertje erbij) en duim nu maar dat de lijm er later goed uitwast. Ook bij mij lukt de ene punt beter dan de ander, maar aldoende gaat het steeds beter! Succes met de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn paddestoel is ook af. Aangezien ik artrose in mijn handen heb vind ik het werken met de stokjes wel prettig.wel ben ik er achtergekomen dat je zo min mogelijk lijm moet gebruiken anders kom je er bijna niet met de naald doorheen.( Was jij woensdag ook in Zutfhen daar was namelijk ook een Marijke)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is een erg mooi quiltje geworden en je LE rand ziet er ook al zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief quiltje en je zig zag rand is heel mooi geworden, ook ik heb dat de ene net iets beter gaat als de andere, maar ben er tevreden mee. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe meer gepuzzel, hoe beter het jou afgaat! Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. je hebt hem in ieder geval uitgeprobeerd, het apliquick setje! ik ben zelf ook niet zo van de lijm, maar ik heb het nog niet geprobeerd met die staafjes, dus ik weet niet hoe ik het zou vinden. Je zigzag ziet er mooi uit hoor! knap gedaan! En inderdaad: oefening baart kunst...gelukkig :0)

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!