zondag 19 januari 2014

Veren Quilten op de naaimachine en................................. een niet dikmakend Snoepbakje...


Had zin om free-motion veren te quilten...
En omdat ik deze quilt ook als tafelkleed ga gebruiken
moet het flink plat gequilt worden.
Wil ook niet verleren om op de machine door te quilten...
Vind het namelijk erg leuk om te doen...
Zat de eerste keren weer stram en stijf 
trekkend en duwend achter het machien...
Kwam tot de ontdekking dat van mijn handschoentjes
de rubberen deeltjes waren versleten...
Nieuw paar gekocht en nu zit ik al wat meer
ontspannen in schouders en armen te bewegen...
Nu nog van binnen de boel ontspannen
dus zing als niemand het hoort een deuntje
zodat ik ook beter ga ademhalen 
en niet mijn adem inhoudt...
Hoor het Karin Lipton nog zeggen....
"wel doorademen hè dames"
fijn dat ze mij eraan herinnert!

En er is een nieuwe quilt op komst!
Er staat hier een nieuw niet dikmakend snoepdoosje...
Kan er niet genoeg van krijgen...
Deze stofjes heb ik de afgelopen weken bij elkaar gesprokkeld
oud en nieuw bij elkaar...
Had mijn quiltkast met inspiratie boeken, tijdschriften en
plaatjes uitgezocht en daar vond ik een 
voor mij Escher achtig plaatje...
Nu nog een patroontje maken
 en kijken hoe groot ik het wil laten worden...
Wordt vervolgd!

fijne dag,
groetjes van Marijke

11 opmerkingen:

  1. Je verenquiltwerk is prachtig Marijke. En de kleurtjes van dit quilt zijn ook erg mooi.
    Ik kan me precies voorstellen hoe je achter de machine zit, haha.
    Dat blauwe stapeltje belooft ook weer iets moois te worden. Ben benieuwd.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor zo'n veren patroon op het machien.
    Heb ook een cursus gevolgd bij Karin maar dat oefenen schiet er steeds bij in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat weer mooi gedaan. Knap hoor. Je lapjes zijn prachtig hele mooie kleurencombi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh 'Marijke wat knap die veren en dan free motion. Hoe krijg je het voor elkaar. Ben benieuwd naar je Escher-achtige plaatje. Je uitgezochte stoffen zijn al zo mooi. Je weet ik neig ook altijd naar enige strakheid. Snel laten zien hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor, jouw free motion werk! Het was leuk je weer even gezien te hebben tijdens het scoren van de lapjes bij het Quilters Palet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt een prachtig quilt en ik wil nog wel een keer zeggen dat de kleuren heel mooi zijn! Maar ook de manier waarop je hem doorquilt vind ik heel leuk!
    En je nieuwe lapjes beloven wel weer wat.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig je veren, petje af. Je stoffen zien er ook uit om te snoepen, ben benieuwd wat het gaat worden. Fijne zondag Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een erg mooi Quiltwerk knap dat je dit zo mooi kunt. Het snoepdoosje ziet er veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben er mee bezig het te leren... snap prima wat je bedoelt van het ademen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig knap gedaan, je veren free-motion op de machine. Het lijkt altijd simpel, machinaal quilten, maar ik weet inmiddels uit ervaring hoe ingewikkeld het nog is.
    Mooie stofjes, al een beetje in voorjaarskleurtjes, voor je nieuwe project; ik ben heel nieuwsgierig!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. So lovely!
    Greetings from Finland!
    Hugs, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!