dinsdag 29 april 2014

Geïnspireerd door kleur...

Ben een heel grote fan van kleur...
 en Kaffe Fassett
 Dat kunnen jullie ook wel zien aan mijn verzameling 
quiltboeken.
Deze vullen de halve plank en de andere helft...
is gevuld met geschiedenis van het quilten
en een paar patronen boeken... 
Maar het meeste is en blijft dus Kaffe Fassett.

Nu kwam ik een leuk interview tegen aanleiding
is zijn tentoonstelling in het Museum in Bath.
hieronder de link even naar beneden scrollen
en op de pijl op de foto klikken....
foto's van internet
Zou heel graag op deze tentoonstelling
rond willen lopen...

Kleur is voor mij heel belangrijk
het geeft mij inspiratie.
Toen ik voor een tweede keer met quilten begon,
kwam Hilde op mijn pad
met haar hele eigen stijl met vibrerende kleuren!
Heb met haar samen stof gekocht voor de
one block wonder mijn Kaleidoscoop quilt...
Haar inspiratie en goede raad blijft ook nu met haken
van de Afrikaanse bloemen doorklinken!
Dank je Hilde!

Heb nog niet echt een Kaffe Fassett quilt gemaakt
maar ooit zal ik echt het mes
in de mooie stoffen durven zetten...
Heb ook ooit een filmpje gezien van een interview
met veel kijkjes in zijn huis...
Helaas krijg ik die hier niet geplakt...

Kleur... kwam in huis en tuin...
doordat de schutting van de tuin een Kreta blauw
kleurtje heeft gekregen...
en zo'n schutting maakt dat de kleur in de huiskamer ook
naar  Turkoois is verandert...
en ook de kleur van bloemen is verandert...
Hoe feller hoe beter...
komt ook bij het quilten tevoorschijn...

Kleur is inspirerend!
groetjes van Marijke

8 opmerkingen:

  1. Kleur maakt blij.
    Ben op dit moment ook wat aan te veranderen met wat meer vrolijkheid erin.
    Je hebt al heel wat mooie werken gemaakt Marijke!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, kleur is op ieders manier heel inspirerend.
    Geniet ervan en ik hoop je snel weer te zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleur is ook een kwestie van durven. Jij durft! Fijn en mooi om te zien. Zou graag zien wat voor moois je van je Kaffe stoffen gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, al die kleuren. Ik word er ook zo blij van, maar durf er nog niet zo mee te experimenteren. Maar daarom ben ik deze hobby begonnen. Ik ga goed kijken hoe jij dat allemaal doet.
    groetjes, alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja heerlijk hè die kleuren !
    Hier zit nog zo'n fan van Kaffe Fassett :)
    Hoewel ik niet zoveel boeken heb van hem als jij ;)
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk blogje over KF. Ik hou ook erg van zijn ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh jee, ik lees nu pas je blog! Wat een eer schuif je mijn kant op....Leuk hoor dat je ook zo geniet van al die mooie kleuren! Ik ben hopeloos achter door al het gereis en gedoe. Hoop snel weer te kunnen gaan spelen met al het moois wat K. Fassett gemaakt heeft. En onthoud zijn raad: als je niet zeker weet of de kleuren bij elkaar passen, voeg er dan gewoon nog 20 aan toe! ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wordt altijd zo blij van al die kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!