dinsdag 27 mei 2014

Werk in uitvoering....Work in Progress

In de verschillende stadia van het voorwerk in uitvoering... 

Dit  project is niet te maken zonder hulp
want bij het minste aantal cm stof die ik in de winkel
kon kopen betaalde ik
 voor 4 stofjes om één bloem te maken 
meer dan 10 euro gelukkig had ik een spaarkaart
want dit is echt te gek voor woorden.
Wat zou het toch fijn zijn als er weer eens een winkelier
stofpakketjes 10x10cm ging verkopen.
(Het liefst voor mij natuurlijk in felle kleuren...)
Heb gehoord dat dit jaren geleden een groot succes was...

Gelet op het bovenstaande...
is het dus heel bijzonder dat ik de sinaasappelschilquilt
kan gaan maken.

Dit alles te realiseren door de giften en 
het ruilen van lapjes van...

Carolyn
Daniëlle
Gea
Margreet
Marijke R.
Nel
Ria
Saskia
Sien
Tilly
Tiny
Wilma B.
Wilma M.

Lieve dames heel hartelijk bedankt
dat ieder van jullie de tijd en inspanning 
stof en postzegels e.d. hebben gegeven
om voor mij dit mogelijk te maken.
Het is nu en het zal later een quilt worden
 met een bijzonder verhaal erachter
over de warmte van quiltsters onderling!

Dit bloemetje is voor jullie!

Fleurige dag,
Lieve groetjes van Marijke

P.S. Ik vind het nog steeds leuk om te ruilen 5x10cm...

14 opmerkingen:

  1. wat een leuke kleurtjes heb je al, en ik zie af en toe een bekend lapje. Veel plezier met de quilt in wording.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zijn nu quiltvriendinnen voor, lekker onderling ruilen zeker als je maar kleine stukjes nodig hebt. En dit project ziet er spannend uit zeg.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je nog specifieke kleurtjes nodig?? Hier liggen altijd genoeg kleine stukjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig kleurenpalet. Een genoegen om naar te kijken,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar wordt je op zo'n druilerige dag als vandaag helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt een heel vrolijke creatie. Wat veel heb je al.

    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn voor je dat je het quilt nu toch kunt maken. Dat is dan toch de vriendschap onder elkaar.
    Ik ken bij mij in de buurt een winkel waar ze nog wel lapjes van 20 bij 20? verkopen. Mocht je er een keer aan denken kun je evt kleuren opgeven dan kan ik voor je zoeken. Bekijk het maar!
    Je hebt je lapjes wel allemaal prachtig neergelegd!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Word je hier vrolijk van op deze regenachtige dag! Ga maar gauw verder het word MOOI. Knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Door het ruilen van de lapjes, wordt de quilt misschien nog wel veel leuker

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een vrolijkheid!
    Ja, in het begin verkochten de quiltwinkels kleine stukjes en weinig cm van de rol, dat is (helaas) gaandeweg steeds meer geworden!
    Op een enkele uitzondering na!
    Als je nog op zoek bent naar een bepaalde kleur, laat je het dan even weten?
    groetjes
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi kleurenpalet zo bij elkaar dat wordt erg mooi. Ik zal nog eens kijken voor je of er ergens nog vrolijke kleuren liggen maar ik ben bang van niet anders laat ik het even weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk al die kleuren Marijke.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een lust om naar te kijken! Je houdt ons vast op de hoogte van je vorderingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn je orange peels mooi! Echt een vrolijk kleurenpallet!
    Ik heb ook je collectie Kaffe Fassett boeken bewonderd in één van je vorige blog posts. Ikzelf heb er maar drie maar zie nog andere toevoegingen in de toekomst ;-).
    Alvast een fijn weekend toegewenst!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!