zondag 31 augustus 2014

Gezellige uurtjes.... werkjes thuis afgemaakt...

Was afgelopen vrijdag bij het Quilterspalet
om een beugelbeursje te maken...
De gezellige uurtjes Who is afraid of...
Voor 1/4 inch hexagonnetjes ben ik niet bang hihi...
Maar wel om het in elkaar te gaan zetten...
Helaas kwamen we daar niet aan toe...
Maar dat geeft ook de mogelijkheid tot veranderen...
Eigenlijk was bovenstaande hexagon 7-tal genoeg voor 
de voor- of achterkant...
Maar ja wat zou ik met dit kleine beursje gaan doen...
De opening van de beugel is echt petit dus...
dacht misschien voor een pakje zakdoekjes???
uhh nee die gebruik ik niet...
Maar een lees- of handwerkbril is nooit ver weg...
Daarom de voor- en achterkant hexagonnen gecombineerd...
om er een hoesje voor mijn bril van te maken...
Niet zoals het voorbeeld zonder tussenvulling...
maar gewoon met een laagje hobbs 80/20...
een bril mag wel een beetje bescherming hebben nietwaar?
Om nu nog meer hexagonnen voor de achterkant te maken...
Nee, dat even niet, want ik wou weten of ik het geheel
in elkaar geprutst kreeg...!!!
Met het natmaken om de kartonnetjes
eruit te pulken met een puntpincet liep het rood
een beetje door in de witte hexagonnen dus
gauw droogdeppen met een tissue voordat het erger werd...
Nou en ik vond het omdraaien zeker geen makkie en...
het aanzetten van de beugel dmv. steekjes ook een crime...
(ben ook geen fan van knopen aanzetten en dit is
minstens 25x erger hihi)
Maar het is een toepasselijke brilbeschermer geworden!
Maar... één keer is meer dan genoeg!
Dit leuke kalendertje heb ik gekregen van een vriendin...
 De blaadjes kunnen ook nog gebruikt worden als boekenlegger!
Leuk idee hè?
Afgelopen dinsdag had ik het vouwwerk van Femke gemaakt...
Maar wat doe je met zo'n eerste vouwwerk...
gelijk in de kast vond ik geen optie...
En in een lijstje? Nee maar...
De achtergrond was een lapje van 15 cm vierkant...
Te groot in verhouding  maar daarom
kon ik nog wel verder gaan met vouwen.
De punt om een stuk hobbs 13,5 cm omgevouwen
en dan blijft er een klein zoompje over...
dat heb ik tot de helft omgestreken...
En dan als molentje dicht gevouwen...
Dan zijn er nergens meer rafels te zien zijn...
Nou ja hmm... aan de voorkant op de puntjes
die met een steekje zijn vastgezet is er af en toe
wel een rafeltje te zien
 frey & check zou een oplossing kunnen zijn...
De naden met de hand dichtgemaakt en van het
overgebleven draadje met een mini haaknaald
 nog een ophanglusje gehaakt...
Even weer vastzetten en ja helemaal afgewerkt!
En nu heeft het vouwwerkje een plekje aan het rek gekregen!
Heerlijk gevoel als er weer wat af is!

fijne dag,
groetjes van Marijke


7 opmerkingen:

  1. O, maar je hebt echt eer van je werk hoor. Respect voor je priegelgeduld. Wat zul jij met veel plezier je bril pakken. Leuk cadeautje van je vriendin ook. En wat een leuk creatierekje heb je daar
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke, zo heb je het dus afgemaakt. het bleef bij een vouwblaadje die nu een mooi plekje heeft gekregen.
    En een brillenhoesje is natuurlijk altijd bruikbaar.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Me encanta tu funda de gafa
    Queda perfecta con el jardin de la abuela
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het mag dan echt prutsen geweest zijn (hier ook zo'n hekel aan werkjes als knopen aanzetten...), je hebt wel eer van je werk. Het is echt een heel lief briletuitje geworden, en ook het vouwwerkje netjes afgewerkt en niet in de kast terechtgekomen. Goed gedaan!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn inderdaad wel hele kleine hexjes, Marijke...
    Maar het is je toch gelukt en wat een mooie brillenhoes heb je er van gemaakt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook al zo'n prachtig brillenhoesje.

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!