vrijdag 29 augustus 2014

Ja ze heeft een mooi plekje gekregen...en leerzame uurtjes...

Nadat het bezoek die niet meer de trap op kon haar had gezien...
Heeft ze nu haar vaste plekje gekregen in de studio...
Had jaren geleden niet kunnen bedenken dat het
paars in deze quilt toch nog zou passen...
DH heeft een hekel aan paars maar nu ik een eigen plekje heb
kan ik mij helemaal uitleven in deze kleur!
Voor de liefhebbers van quiltwerk...
Heb ik geprobeerd het een beetje dichterbij in beeld te brengen...
Ze is bijna 1.10 meter in het vierkant...
gequilt op een Bernina 440 Quiltersedition 
in free motion en de walking foot
met gemeleerd garen...
En.... deze week tweemaal genoten van de happy hours
heb het Hakuma Matata vouwwerk van Femke geleerd....
En vanmorgen hebben we gezellige uurtjes gehad
onder leiding van Evy met hele kleine hexagonnetjes!
Kortom het was een volle leuke week!

Fijn weekend,
groetjes van Marijke

15 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend gave quilt, Marijke! Tjonge, wat vind ik hem mooi. De kleuren en de stijl matchen helemaal met elkaar en het is een plaatje boven je bank in de studio.
    Leuk dat vouwwerk, dat kende ik nog niet. Je hebt leuke dingen gedaan de afgelopen week!
    En nu een fijn weekend gewenst, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Marijke! Een betere plek kon ze niet krijgen! Als ik het allemaal zie: heel knap!
    Ik vind de nieuwe vouwtechniek ook heel mooi! Ben benieuwd of je daar ook verder mee gaat als je je vlinderquilt af hebt.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend,
    en wat een mooieplaats voor dit kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt en wat hangt hij daar op een mooie plek. Zo wordt jouw kamer steeds leuker en ga je daar steeds meer mooie dingen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem prachtig, maar ja paars is dan ook een van mijn kleuren.
    En ook het quiltwerk is super. Op de close-up van de stralenkrans rond de cirkel zag ik dat je de stralen 'omgekeerd' gequilt hebt. Sorry ik heb er geen ander woord voor. Op de detailfoto lijkt het net alsof de 'stralen' met een vouwtechniek gedaan zijn. Wat gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige quilt en wat ziet je studio er mooi uit. Die paarse kleuren doen het daar heel goed. Fijn weekend en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet je quilt er prachtig uit en mooi doorgequilt. Wat een gezellige studio heb je. Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je hobbykamer ziet er gezellig uit, lekker knus en warm... een heerlijke plek!! Je quilt is echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze is prachtig, je NY Beauty. En ze heeft een heel mooie plek gekregen. Geniet er maar van.
    Dat zijn echt kleine hexjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige quilt, en een mooie plek.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie plek heeft je quilt gekregen, ziet er schitterend uit.
    Fijn weekend Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooohhhhh ... dat vouwwerk vind ik mooi !!!!
    Zucht, er is altijd zoveel leuks ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HIj hangt er prachtig bij, je New York beauty, en zo mooi, dat paars erbij gestyled... Het vouwpatchwork is ook mooi, zeg! Het lijkt wel of wij quilters nooit zijn uitgeleerd, maar dat is juist het aantrekkelijke van deze hobby.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik lees de logjes de verkeerde kant op. Gelukkig dat ik nog even verder terug kijk. Je quilt hangt daar prachtig op de kamer. Leuk om het quiltwerk even van dichtbij te kunnen zien. Heel erg mooi!
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!