maandag 4 augustus 2014

Een Beren Leven.....

Sinaasappelschilletjes lust ik niet maar...

Ik doe wel mijn naam eer aan...
Niet voor niets ben ik een labrador die Beer heet...
Altijd hongerig en altijd lekkere trek...
Mijn voornaamste taak in het leven is dus...
altijd gefocust blijven op geluiden...
Onder de trap naast de computer
heb ik zelf een lekker plekje gevonden...
Een ruime plaats met eigen dak, 
het is er bovendien lekker rustig en donker 
en toen het vrouwtje door kreeg
dat ik daar graag lag kreeg ik er ook een kussen...
Hier zie je me in diepe slaap...
als ik geweten had dat ze een foto ging maken...
had ik er fotogenieker bij gaan liggen... 
Ik doe wel alsof ik slaap...
Maar hou alles in de gaten...
Zelfs 's morgens vroeg...
luister ik naar de ritmische stappen op de trap...
Nee, dat zijn niet de goede...
die gaat koffie zetten... daar draai ik m'n kop voor om!
Maar wat hoor ik nou...
bij de eerste tree ga ik het stijve lijf oprichten
even uitrekken en dan ben ik nog op tijd om
haar beneden als ze de laatste tree bereikt...
op te wachten...
Want van haar krijg ik eten en schoon water...
Eerst even uitgebreid met haar kroelen...
Een aai hier een aai daar en even nog...
 als ze het toestaat...
tussen de benen door zodat de flanken
 ook weer in model zitten...
Dan moet ik op gepaste afstand gaan wachten...
En als alles dan netjes in de bakken zit
mag ik als ze met haar vinger een draai geeft 
AANVALLEN!
Daarna ga ik weer een poosje uitbuiken...
het liefst natuurlijk in de zon als ze de deur
even voor mij open wil doen...
Maar zodra ik de koelkast deur hoor...
ben ik paraat en kijk net om de keukendeur 
wat ze aan het doen zijn...
Want stel je voor dat de kaasdoos open gaat 
en ik niet in de buurt ben...
Dan mis ik mijn tussendoortje...
Het teken om op te staan is als de doos open gaat...
Ik neem plaats bij de aanrecht en...
 bedel heel zachtjes om aandacht...
door hoorbaar adem te halen...
Ik zit klaar om de 2 plakjes kaas in ontvangst te nemen!

Ook het bezoek hou ik in de gaten...
alleen bij degene die weten waar de snoepdoos staat
kom ik tevoorschijn...
Nu zijn er ook hele speciale mensen...
die nemen zelfs wat speciaal voor mij mee!!!
Daar draai en kwispel ik natuurlijk omheen
alsof ik nooit te eten krijg..
Nu ik er zo over nadenk...
Tjonge wat heb ik eigenlijk een heerlijk leven 
eten, drinken, snoepen en slapen...
en...
Natuurlijk hou ik mijn baas in goede conditie
en ga regelmatig een rondje met hem lopen...
Goed voor hem en voor mij...
Je moet wat doen in een hondenleven... 

Zo nu is het weer tijd om uit te rusten
geniet van het leven!
Poot van Beer

5 opmerkingen:

  1. Gog Beer, wat lijkt Tara op jou! Zij ligt ook onder aan de trap iedere morgen te wachten en die mooie nieuwe mand, staat leeg en ongebruikt! Verder 's morgens eerst een boterham, die vind ik lekker en verder wat wandelen, slapen en eten en zo nu en dan even flink tekeer gaan als er iemand aan de voordeur komt of een andere hond langs wandelt, ja die moet ik toch ook begroeten!
    Ik wens je veel plezier deze zomer, groetjes en een poot van Tara!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beer, wat een leven hebt je! En wat word er goed voor je gezorgd. Ze weten precies hoe je het wil hebben! Die bazen van jou moet je maar goede knuffels geven.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve beer, wat moet je nog meer...?
    Je hebt bij Marijke een geweldig leven en ze kent je labradorstreken door een door, maar dat mag de pret niet drukken toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beer je hebt echt een hondenleven met een fantastische bazin die precies weet hoe ze jou moet aanpakken. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha leuk, even in de huid van je hond kruipen. Wat een schatje...heel herkenbaar dat gedrag, (hier zit ook zo'n tiepje....) geniet maar van jouw hondenleven Beer!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!